12 oktober - jag lovar

2008-10-12 @ 23:59:19
1. I'm drunk, I suppose
Gud.
Jag ska bli mer hjälpsam hemma.
Jag ska försöka vara mindre bortskämd och glädjas åt de små sakerna i livet.
Jag har insett att jag har det sjukt bra egentligen jämfört med en del andra.
Långt ifrån alla har det så bra som jag.
Och jag bara klagar och gnäller på minsta lilla.

Långt borta i Afrika finns det barn som lider av HIV & Aids.
Någon annanstans i världen sitter ett annat barn och lyssnar till sina föräldrars upprörda röster och sina syskons gråt.
I USA sitter kanske en mager 15-årig tjej och stoppar fingrarna i halsen just nu för hon har blivit hjärntvättad till det. Att dagens ideal kräver att man måste ha en kroppsform liknande en elvaårings.
Någon annan tvingas sälja sin kropp för pengar.

Det finns så jävla mycket elände i världen. Och jag har mage att bli förbannad på min mamma när hon vägrar komma och hämta mig i stan en sen kväll eller när hon ber mig hjälpa till med något.
DET FINNS DE SOM INTE HAR NÅGON MAMMA!
De finns de som inte har någon pappa heller.
De finns till och med de som inte har någon. Inte en enda. Inte ens en vän.
Jaa, det är sant. Och det sker här och nu. Utan att vi har en jävla aning.
Vi är så sjukt bortskämda.

Och detta innefattar även mig. Jag får såna nedvärderande tankar om mig själv när jag tänker på såna här saker.

Jag är så jävla glad att jag har min mamma. Även om hon många gånger har svikit mig och fast att jag hatade henne en period - så är det henne jag är mest glad över i mitt liv. Jag älskar henne mer än allt annat. Hon vill mig bara väl, och det måste jag försöka tänka på <3

Min pappa. Samma där. Vi har haft våra gräl, och när du blir förbannad så går du mig verkligen på nerverna! Men trots att vi bråkar ibland, så funkar vi faktiskt väldigt bra ihop och du är verkligen duktig på att skämma bort både mig och Isak. Du tänker alltid på oss mer än dig själv. Du är min idol <3

Mina vänner. Mina underbara älskade vänner. Vad skulle jag göra utan er? Det finns inga ord för hur otroligt viktiga ni är i mitt liv! Alla spelar lika stor roll, och jag är evigt tacksam för att ni stannar hos mig. Ni är guld värda verkligen. Fan vad jag älskar er <3

Gud.

Jag ska bli mer hjälpsam hemma.
Jag ska försöka vara mindre bortskämd och glädjas åt de små sakerna i livet.
Jag ska bli en bättre människa!

Kommentarer
Postat av: sara

sv; du behöver inte säga något. men gumman.. <3

2008-10-13 @ 16:28:15
URL: http://sarakristoffersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0