12 februari - därför är datorn min bästa vän

2009-02-12 @ 13:40:45
1. I'm drunk, I suppose
Idag har jag varit hemma från skolan. Jag har:
  • ätit glass, 2 kiwi (jaa, fast att jag är allergisk mot det), två mackor, druckit juice och... det var allt
  • funderat över vad infödingarna gjorde om någon fick en allegisk reaktion. Amen tänk er denna situationen; ett gäng infödingar sitter i en glänta i sin lilla djungel och käkar äpple, ananas och annan frukt. Kiwi kanske? Ialla fall. Plötsligt får en av infödingarna en allergisk reaktion av äpplet som han aldrig fått tidigare (det kan hända!), svullnar upp i ansiktet och får ingen luft. Vad tror ni att de andra infödingarna gjorde? Jag har inte en aning. Stod de och såg på medan han dog, och åt aldrig mer äpple?
    Min fasters man fick en allergisk reaktion på julafton en gång när jag var liten.  Han är superallergisk mot nötter. Det var en väldig uppståndelse, har jag hört... Men det är en annan historia. PS, han dog inte.
  • läst ut "Hemma hos Martina" av Martina Haag. Åh hon är ju så rolig! Jag lånade boken igår eftermiddag, läste ut den imorse. Pure bokmal = jag.
  • suttit på en kräksgrön pinnstol som jag målade själv i somras och aldrig haft framme. Den skulle stå hemma hos pappa, men den hann aldrig så långt innan han flyttade hem till farmor. Den har bott i garaget sen dess. Sen flyttade han till stan, och där passade det inte in med en illgrön pinnstol. Kanske på toaletten. Men där behövs den ju inte.
    Ialla fall. Jag satt på min kräksgröna pinnstol och pillade med mina örhängen. Jag upptäckte idag hur fruktansvärt vidriga örhängen blir om man använder dem 24/7 och aldrig tar ut dem. Eller rengör dem. Jag menar, hallåååå, hur många rengör sina örhängen egentligen?! Ialla fall inte jag. Men det gjorde jag idag. Det behövdes.... Usch, ni vill inte veta, jag vet.


Och jag ser ut som världens surf*tta på bilden. Men jag var nog ganska sur och så när jag tog den... Vi skyller på det.

Jag ska vid halv fem till staden och handla upp mitt presentkort på Newyorker som håller på att bränna hål i botten på min plastiga väska som jag köpte på H&M för en hundring. Jag behöver verkligen en ny väska.
Men det snöar?!?!?!?!?!?! USCH?
Jag har ju inga skor.
Farmor: Egentligen skulle du få pengar av mig att köpa riktiga skor, nu när det snöar så mycket...
Jag: Hurdana? Får jag till ett par nya Converse?
Farmor: ÄH! Riktiga skor!
Jag: MEN ÅÅH, menar du fula gubbkängor som är made for Kilimanjaro-klättring? Aldrig i livet.
Farmor: *sucka djupt, skaka på huvudet och stött lämna rummet*

Jag undrar hur det går för folket idag i skolan...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0