21 januari - sockerbehov

2009-01-21 @ 18:17:46
1. I'm drunk, I suppose
Ni vet när man känner ett sånt där extremt sötbehov, och inte har pengar eller det minsta lilla hemma?
Vill ni också slita av er tungan och råna närmsta ICA då, eller är det bara jag som är lustig?
Jag behöver godis ialla fall, en fettoboll. För er som inte förstår, så menar jag en negerboll. Eller chokladboll som en del av samhällets envisas med att säga, för annars förväntar de sig typ att få Sveriges alla invandrare emot sig.

När vi ändå är inne på det här med negerbollar och om man får säga det eller inte, så anser jag att man som invandrare inte borde ta åt sig. Det är ett namn, ett gammalt sådant. Det är ju uppenbarligen svenskt antar jag, för det låter ju fett lustigt på engelska. "Niggerballs", som Sunes pappa sa till basketspelarna. Man säger ju "fransbröd"? Det finns en kaksort som heter "greker". Det finns "finska pinnar". Då borde man ju få använda ordet negerboll?

Fast personligen säger jag fettoboll.
Man blir tjock om man äter för många, och det är en boll.
Fettoboll.

Jag funderar nog för mycket, hejdå.

Kommentarer
Postat av: M

saken är väl mer den att ordet neger har en dlåig klang till det!

2009-01-22 @ 12:46:38
Postat av: Sofie/Suss

Till M:

Dålig klang? I vissas öron ja. >.< Man säger ju Vitlök, vitkål också :O xD



I alla fall fettoboll it is (Y)

2009-01-22 @ 15:35:32
URL: http://mesuss.blogg.se/
Postat av: M

Sofie/suss: Ja men vad har vit med saken att göra? Visst att vi ljushyade kallas för vita, men inte fan tar någon illa upp när någon säger till en att man är vit?

2009-01-26 @ 21:27:22
Postat av: Amanda

M: Nää, precis? Ingen vit tar ju illa upp om man kallas vit, och det tycker jag inte mörkhyade ska göra heller. En del kallar sig ju själva det, då borde det ju vara okej? En del använder till och med ordet blatte, som jag tkr har en MYCKET sämre klang än ordet neger. Men skitsamma, jag bara undrade varför folk måste vara så känsliga över ett stackars litet chokladbakverk med mjäll :(

2009-01-27 @ 20:45:46
URL: http://emofilten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0