9 januari - begravning

2009-01-09 @ 19:10:55
1. I'm drunk, I suppose
Var på Marcus begravning idag, det var vackert. Det första som hände var att nån gubbe började spela piano skitlänge, och jag ville aldrig att det skulle sluta för 1; jag älskar piano mer än någon annan musik, 2; i samband med första anledningen och stämningen så började jag ju naturligtvis gråta för det var så vackert och det var så skönt att gråta, 3; det kändes befriande att bara fokusera på musiken och tänka själv utan att någon sa något.

Prästen snackade lite, vi sjöng (eller jag viskade) och solen sken genom fönstret på hans fotografi. Vi gick fram och lämnade rosor, åh gud det var jobbigt. Jag grät inte just då, men under nästan hela ceremonin hade jag tårar i ögonen. Jag tycker så synd om hans familj. <3 Det är nästan så jag börjar gråta nu, usch.

Vi (jag och Johanna) fick skjuts hem av Kim's pappa. Med i bilen fanns även Manne och Johannes, plus Kim då såklart. Vi slutade ganska snart att tänka på det som hänt när vi började köra ifrån Öland, det var en trevlig stämning i bilen och jag kom på hur mycket jag gillar de där grabbarna. De är något speciellt verkligen, världens goaste. Vi stannade till i Skogsby där Johannes bor för att han skulle hämta något, det tog typ en kvart för dem och när de kom tillbaka hade de med sig en kasse med några grejer och ett spel XD Så lång tid för det lilla, liksom XD Sen åkte vi till Kalmar och de släppte av mig och Johanna vid skolan för vi skulle ha våra väskor i skåpen och vi sa hejdå. Sen hämtade pappa och brossan mig och sen åkte vi och käkade på Burger King. Och nu sitter jag här.

Testade förressten en cool sak med kameran, det funkar allra bäst om det är riktigt mörkt och extra snyggt blir det om man är utomhus. Man sätter kameran i "bulb"-läge (eller på en väldigt lång slutartid) och har bländaren inställd på 5.6 eller mindre (beroende på annan belysning), så kan man "måla" med en ficklampa. Lite svårt att förklara, jag kan visa imorgon för kameran laddade ur -,- Men ska hämta laddaren hos mamma, så då får ni se :) Kan förklara lite noggrannare då också, för jag känner att det är dags att avrunda nu. Take care! <3

Kommentarer
Postat av: louise

woho! det brukar jag också göra :O

det där med måla ficklampa ;)

hihi :D

2009-01-10 @ 20:31:51
URL: http://louisefoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0