13 juli - Hasslöfestivalen

2009-07-13 @ 01:17:59
1. I'm drunk, I suppose
Hade en sjukt trevlig dag igår på Hasslö! Det var jag, brossan, pappa och Annika som åkte iväg mot Karlskrona på eftermiddagen, jaa precis, eftermiddagen! Vad var det jag sa i föregående inlägg? ;)

Först såg vi Caj Carlsson, och han var bra även om jag inte lyssnar på sån musik. Han stod där på scen, barfota och iförd slitna blåjeans och halvt uppknäppt vit skjorta med uppkavlade armar som fladdrade i vinden och såg sådär härligt somrig ut, påminde lite om Ernst Kirchsteiger faktiskt. Fick lite sommarfeeling där även om det blåste lite kallt och det fanns några oroväckande mörka moln på himlen.

Efter Caj begav vi oss till den andra scenen där ett band som hette X.Stacy spelade. De var ganska bra, men det kändes som om det bara var sångaren och basisten som verkligen gav järnet (sistnämnda skuttade runt som en duracellkanin på scenen, nästan i samma klass som Jocke Berg i Hardcore Superstar men det återkommer vi till senare), de övriga bandmedlemmarna var mest bara där kändes det som.

Senare var det tråk-artister, ni vet typ Dan Hylander, Micke Rickfors osv, sånt där som ingen i min ålder knappt vet vilka de är... Vid det här laget hade dessutom 70 % av alla festivalens 40+are börjat bli lite på lyset, så ni kanske fattar hur det såg ut när alla tanter skulle shejka loss till "Rockin in a free world" med fläsk som dallrade och jättemeloner som guppade, böja sig ner i väskan och ta en slurk ur colaflaskan med okänd klar vätska inuti, hoppa lite till, snubbla, skråla, väskan igen, guppgupp, hopphopp.... Och så vidare. Helt seriöst så skulle jag ha skämts ögonen ur mig om min mamma hade betett sig sådär, fyfan asså. Det tragiska med det hela är även att alla verkade tro att så fort de kommer ut bland folk i sin egen ålder och har roligt så tror de att de är 20 igen, det funkar liksom inte! Som en kvinna, över 40 år, kom där iförd schackrutig kort kjol med remmar och dragkedjor, bikerjacka med fransar och hjärtformade glittriga solglasögon vars ena glas var borta... HALLÅ?! Vart fan försvann hjärnan? Pinsamt, klä er för er ålder för fan!


Såhär såg ialla fall jag ut igår

Efter alla pinsamma tanter åkte vi och käkade på MAX, sen åkte vi tillbaka för att kolla på Djävul. De var faktiskt riktigt bra, över förväntan faktiskt. Och ååh vad jag låter som en bitchig recensent XD Sen var det Sator, Joddla med Siv + andra småband som jag glömt vad de hette, men det var en så dödssnygg basist i ett av banden så nu vet ni!

Och sist var det ju förstås Hardcore Superstar. Hade oturen att hamna framför tanten med glitterbrillorna, som hade sin gubbe med sig och de stod där och hojtade som galningar och var skitsura på dem en kvart innan de skulle gå på scen... Sen gick de för de inte orkade vänta. Tur det. Hardcore Superstar var bra som fan, det var bara synd att publiken inte kom igång riktigt förrän de två sista låtarna.. Stod längst fram fast lite åt sidan, trodde det skulle vara värsta trycket men det var fan inget tryck alls! Hade ju värsta utrymmet, och då stod jag ändå bara max två-tre meter ifrån mitten av scenen.

Kom hem till farmor strax efter halv fyra till farmor, somnade kvart i och väcktes igen vid halv sju för då skulle jag upp och göra mig iordning inför min kusins konfirmation. Men jag var sjukt död vilket ni säkert förstår, så det gick verkligen inte... Farmor lackade som fan och blev sur. Jag somnade innan hon gick hemifrån. Vaknade nästa gång vid halv två, en timme senare klev jag på en svettig bussjävel med oborstat hår och en outfit som verkligen inte stämde nånstans..

Nu måste jag fan sova annars dör jag... Så hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0