29 maj - pärlplatta... <3

2009-05-29 @ 19:16:50
1. I'm drunk, I suppose
Mitt nya intresse är att pärla halsband på pärlplatta.
Det är perfekt bara för att det är billigt och för att man kan göra precis som man själv vill! Det enda man behöver är rörpärlor i olika färger, en pärlplatta (eller flera), lite elastiskt snöre och ett strykjärn. Och det är inte svårare än att man pärlar det man vill och stryker sedan på det med ett smörgåspapper emellan så att pärlorna smälter samman. Pappret är till för att inte skada strykjärnet, om ni nu inte räknade ut det själva XD Sen är det bara att klippa till en lagom bit snöre och pilla in ändarna i varsin sida av halsbandet så att det hänger snyggt, knyta och sen är det klart! Och nu fick ni till och med en beskrivning på hur ni gör, så stick iväg och pärla med er!


Hittills har jag fått ihop en liten samling med bland annat text på, de som syns lite i vänstra hörnet står det "PANG!" och "ALLAN" på :) Mest nöjd är jag nog med min glock, men jag har inte hunnit använda den än... Den syns ju inte på mina svarta kläder... Får ta och ändra på det! Och nytillskottet är svampen, ska gå och stryka på den tänkte jag nu. Hejsvejs! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0