23 juli - we speak no americano (men svenska går bra)

2010-07-23 @ 17:55:26
1. I'm drunk, I suppose

Igår vigde jag min kväll åt Frida L igen. Vi gick runt på marknaden/parken/stan ett par varv, grymt skönt att bara gå runt och snacka och kolla på saker. Varför är det utländska män i alla klädesstånd på Kalmar marknad? Bara en fundering sådär. Och alla kunde snacka bra svenska (så att man förstår, utan stapplande ord eller nåt), men de frågar ändå om man kan snacka engelska och så övergår konversationen i nån skum språkblandning där de frågar massa på engelska och man själv står där som ett fån och svarar "Eh no, there's too smutsigt in the hav" när de frågar om man inte ska ta sig ett dopp i kanalen prcis bakom. Nu sa vi ju inte så exakt, men ni fattar poängen. Han frågade ialla fall om vi skulle bada....

Träffade senare min älskade man på stationen som följde med mig hem, som jag dessutom fick laga mat till innan han däckade som en sten vid halv ett. Social kille indeed, men så går det om man lanar.

Idag har jag varit en sväng på marknaden igen med Johanna och handlat in det som jag spanade in igår - polkagrisklubba och solbrillor. Var även en sväng inne på Monki och hittade Kjolen med stort K som jag tkr är asgrym (svart med rosa dragkedjor), men eftersom att rosa inte är min färg och jag vet flera som har den så har jag inte velat köpa den. Johanna tipsade mig dock om att den fanns i grå/svart, och jag bokstavligen slängde mig över alla hungriga rea-entusiaster för att få tag i en i min storlek. Dock var det inte så jävla mycket folk omkring och knappast nån som hungrade över den kjolen, men i mitt huvud kändes det så just då i och med att jag var desperat efter den. Så för ynka 60 kr var den min, och den lär ryka på ikväll tillsammans med leo/armé-linnet och trasiga strumpbyxor när vi ska fira Ante i parken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0