6 juli - otursmoln

2010-07-06 @ 09:52:46
1. I'm drunk, I suppose
Jag tror helt seriöst att jag har ett sånt där svart otursmoln över mig som ständigt förföljer mig. Ni vet som i tecknade filmer, där molnet bara hänger över huvudet på en person och det åskar och blixtrar och hela baletten?
För jag har alltid sån sjuk otur med allting; killar (kanske inte just nu då för en gångs skull men ni ska bara veta vad jag har stött på för idioter innan), hälsa, familjeliv och bara ren jävla otur i allmänhet.

Det var som den enda gången jag blev getingstucken. Jag var typ 2 år, satt på altanen hemma och badade i en balja då det kom en otäck geting och surrade irriterande omkring mig. Min heroiska fader var nervös att getingen skulle sticka mig, så han hämtade en flugpiska som han skulle slå iväg getingen med. Det gick ju faktiskt bra - bara det att han slog iväg den mot mig istället, så den träffade mig i pannan och jag fick världens blåtira under ögat (miffat). Tanken var snäll pappa, men den gången hade det nog varit bäst om du låtit bli...

Idag handlar det om vädret. Bara för att jag ska till Böda idag med Sofie och leva livet så regnar det ju naturligtvis. VARFÖÖÖÖÖR?!?!?!? Jag har liksom gått runt jag vet inte hur länge nu och bara bett till Gud om att det ska komma liiiite regn åtminstone så att man har en chans att överleva värmeböljan, men har det gjort det? NEJ. Och nu när man ska till Böda, bo i husvagn, grilla, spela musik och allmänt leva livet i några dagar - nä DÅ går det ytterst bra med lite regn! Tack som fan väderguden, men inte nuuuu....


Iofs så regnade det en dag förra året också när vi var där. Då bunkrade vi upp med massa onyttigheter, så antar att det får bli så idag med... Och imon skulle det faktiskt bli sol igen vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0