1 september - [insert rubrik here]

2010-09-01 @ 19:47:25
1. I'm drunk, I suppose
Skoldag från 08:10 - 16:30 är ingen höjdare vill jag lova, särskilt när sista lektionen innefattar en två timmar lång keramiklektion på Stagg, Kalmars eget Stureplan i skolform.

En lista på saker som beskriver Stagg:
  • stor, fängelseliknande kritvit skola på fyra våningar
  • har en staty i form av en simhoppare som emellanåt utsätts för mildare varianter av vandalisering (ex: klä in honom i wettexdukar & tejpa fast en toalettbortse med silvertejp i ena handen osv, sker oftast runt den årliga rugbymatchen mellan Kalmars gymnasieskolor Stagg & Kagg)
  • saknar nästan helt toaletter, fick gå igenom 2 plan idag innan jag slutligen hittade en
  • kryllar av fjortisar, it-girls, brats, märkesklädesbögar samt allt annat som kan passa in under kategorin "Snygg eller utseendefixerad"
  • har konstiga poträtt på gamla gubbar i guldramar samt konstiga väggmålningar
  • påminner om miljöerna i filmen "Ondskan", fast istället för att all inredning går i brunt och gult och andra murriga färger är Stagg inrett i grått, vitt och grönt med kombinationslås på skåpen
Jag gjorde mig en skitful skål av nåt slag i ringteknik och påbörjade en askkopp innan jag var tvungen att smita iväg på toaletten för att klia mig på baksidan av låren då mina varma stumpbyxor + otäckt pallsittande i 1½ timme gjorde att jag drabbades av extremt stickande klåda som liksom vägrade ge sig, och man kan ju inte sitta och klia sig hela tiden bland alla staggnister (1: ser ut som att man kliar sig i röven, 2: folk kollar konstigt om man plöstligt hoppar till i en stickande kli-attack eller åker kana på pallen längre stunder).

Nu ska jag gå och pussa på mannen och sen klä av mig mina stumpbyxor för de kliar fan överallt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0