21 september - failfilten ?

2010-09-21 @ 21:50:22
1. I'm drunk, I suppose
Otursam dag, indeed.
Började redan på morgonen med att jag tog en behövlig dusch (hoppade över den igår nämligen) och rakade benen samtidigt... Kanske onödig info, men nu var ju grejen den att engångsrakhyvlar bokstavligen hyvlar mina ben vilket ofta leder till blod i en mängd som brukar gå att kontrollera, men idag fullkomligt köttade rakhyvelsjäveln mina ben och detta resulterade i ett par sjuuukt såriga ben som aldrig ville sluta blöda. Efter at ha försökt stoppa med både papper och tunna strumpbyxor och insett att det aldrig slutade så drog jag till slut på mig lackleggingsen istället och fick därmed slut på traumat.

Kliver på bussen imorse på helt okej humör och kliver av extremt upprörd efter ett litet gräl med mannen min (hur lyckas vi på 15 ynka minuter?). Kommer in på skolan och inser att min sovmorgon som börjar vid 10:00 hade kunnat börja vid 12:20 istället då lektionen var inställd.

Efter en evigt lång matrast ville jag bara dö på religionen, snackade strunt med Johanna istället och jag övervägde ett tag att gå hem men började tänka på indraget studiemedel pga dålig närvaro, så jag bet ihop och uthärdade både klasstiden och turismlektionen innan jag kastade mig hem till farmor för att söka tröst i fryst ost & broccoli-soppa med god macka och kakor.

Som att allt detta inte vore nog krockar bussen på väg hem med en personbil och busschauffören var en egoist och frågade aldrig om nån blev skadad. Vi körde ju inte så fort, var ju mitt inne i stan, men ändå liksom...

Plus att vädret har varit kalltkalltkallt (får inte glömma tjocktröja imon för endast skinnjackan börjar bli lite kyligt nu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0