27 februari - blomflugsjävel!

2011-02-27 @ 22:25:13
1. I'm drunk, I suppose
Jag är på god väg mot att bli en tvättäkta hemmafru. Igår kom jag hem till Christopher 20:15, satte på TV:n det första jag gjorde på högsta volym (var ju fast besluten om att se Melodifestivalen) och sen satte jag igång att göra middag till min man. Bara till honom dessutom. Min mage var överfylld av kroppkakor. Hur snäll flickvän är inte jag?! Menar det! Gjorde hemgjorda klyftpotatis med vitlöksbiffar och bearnaisesås, all from scratch förutom såsen. Ska däremot försöka mig på att göra egen bea-sås nån dag, det ska visst vara svårt säger dem men jag gillar ju att utmana mig själv i köket. Det slutar dock inte alltid bra (hänvisar ännu en gång till den beryktade historien om mina kolbitar till köttbullar jag gjorde på matlagningsprovet i nian i HK..). Direkt efter det ställde jag mig och gjorde blåbärspaj med vaniljvisp, första gången jag gjorde paj men den var helt okej bortsett från att jag kanske hade behövt sockra den lite mer. Men vaniljvispen i sig var ju söt också så den fyllde ut det. Missade dock melodifestivalen igår pga denna mathysteri, hann ju inte lyssna på låtarna och sen sänkte Christopher ljudet på TV:n... Men vad gör det egentligen, hittills har mellon bara varit skit så känner inte direkt några ledsna känslor.

Nu har jag nyss dödat två fruktflugor/blomflugor, därav den aggressiva rubriken. Ska nog ta mig nåt att käka och hetsuppdatera Facebook i några minuter innan jag går och lägger mig. Kan även berätta att jag nästan har gjort klart ett cv nu, ska bara göra ett till som ska vara till butiksjobb så får väl hoppas på det bästa sen. Need a job! Imon slutar jag tidigt och eftersom det är studiebidragsdag så blir det en runda på stan innan jag förhoppningsvis drar till mannen igen. (Hur ska jag klara mig om han drar till Norge? </3...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0