18 januari - sen var det balhelvetet också...

2011-01-18 @ 16:53:30
1. I'm drunk, I suppose
Har en liten fundering angående balklänningar. Folk börjar ju införskaffa sina klänningar nu, och man börjar ju nästan känna stressen trots att det är flera månader kvar tills balen är... Men balklänningar är svindyrt. Och att lägga mellan 2 000 - 3 000 på en klänning man bara kommer använda en gång känns ju lite ovärt på ett sätt. "Men man kan ju hyra!" kommer det nån som säger då, och ja det kan man ju, men det är ju inte riktigt samma sak. Man måste vara asförsiktig; inte spilla eller på annat sätt "förstöra" klänningen eftersom den inte är min, och efteråt så måste man lämna tillbaka den och man kan därmed inte öppna garderoben nån gång ibland och beskåda minnet av en (förhoppningsvis) awesome kväll..

Men nu är det ju såhär, att eftersom min mamma gifte om sig för några år sen med min styvpappa så köpte hon en ny bröllopsklänning. Dock inte vit, eftersom det var andra gången hon gifte sig, så hon köpte en aprikosfärgad. Och min mamma och jag är extremt lika kroppsmässigt, vilket innebär att hennes klänning passar mig nästan perfekt (jag har testat den men det var länge sen). Så frågan är ju om man istället för att göra sig besväret med att leta svindyr klänning som i genomsnitt lär användas 2-3 gånger under ens livstid, ska lägga pengarna på att sy till mammas klänning så den passar mig exakt? Det enda som stör mig något med mammas klänning är att färgen inte direkt är mig, men vad spelar det för roll egentligen när jag bara ska ha på mig den en kväll? Den är ju inte ful på något sätt liksom och när den ändå bara hänger där i garderoben och samlar damm så kan det ju vara ett bra tillfälle att använda den. Så jag vet inte, får väl åka hem dit någon dag och testa den och se hur den sitter numera, har ju gått upp några kilo sen de gifte sig så... Ska langa bild på den också tänkte jag, fast har ingen nu så det får vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0