22 januari - toalettpapperstankar

2011-01-22 @ 20:14:43
1. I'm drunk, I suppose
Härligt att rubriken låter väldigt mycket mer nasty än vad det var tänkt....

Ialla fall. Älskling skickade mig till affären nyss, bland annat för att inhandla toalettpapper. Och jag hatar verkligen att köpa toalettpapper! För till skillnad från andra produkter där man kan välja mellan lågpris och normalpris och ändå få i princip samma sak utan större skillnad, så är toalettpappersdjungeln enorm! Och det funkar liksom inte att tänka ekonomiskt - för det billigaste tar slut på typ en dag (ja, jag erkänner att jag är en toalettpappersmissbrukare), men sen känns det så idiotiskt att välja något som kostar 30 spänn med rosa prickar på bara för att sånt toalettpapper känns... lurigt? Tänker alltid att allt dyrt = lurigt, företagen ska tjäna pengar och då kan jag lika gärna ta något billigare.

Men sen finns det ju hur många olika sorter som helst att välja på?! Och så kan man stå där i typ en kvart för att man måste klämma på alla så att man inte bara betalar för luft (det måste ju vara ganska hårt rullat), sen ska man göra huvudräkningen och överväga vilket som är mest prisvärt, plus att det antingen säljs med sex eller åtta rullar i varje förpackning och UTÖVER DETTA måste man även se till så att man inte slarvar och tar hushållsrullar istället för toalettpapper - har hänt mig alltför många gånger och då får man alltid suck och gnäll till gensvar när det för min del egentligen inte spelar någon roll... Papper som papper?

För er som vill veta så köpte jag för övrigt det billigaste. Som det sen gnälldes över när jag kom hem. Men hallå - jag var ju åtminstone snäll och tänkte på älsklings ekonomi när det var han som hade cashen. 13 kronor är ju inte så mycket att klaga över, bara att gå och handla nytt om 8 dagar igen när det troligtvis är slut (och då ska jag se till att han handlar det själv om det nu inte duger!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0