13 juli - farmor om metal-bibeln

2011-07-13 @ 13:56:05
1. I'm drunk, I suppose
På midsommarafton hittade jag en metal-bibel i pocketform som jag satt och läste på bussen hem från Öland sen dagen efter. Sen har den bara legat här hemma hos farmor på en stol, det var en såndär engångsläsning.

Farmor: Läser du den där bibeln nåt?
Jag: Nä.
Farmor: Då kan du ju kasta den...
Jag: Varför det? XD Slänger du dina böcker? "Jaha här är en Stieg Larsson-bok, den har jag läst ut så nu slänger jag den!"
Farmor: Näääe men den där bibeln är ju på låtsas.
Jag: Vadå låtsas? Har du läst den?
Farmor: Jaa.. Nej det har jag ju inte, men den handlar väl inte precis om Gud eller?
Jag: Det gör den visst det! Handlar om hårdrocksmusiker som funnit Gud och berättar om sina upplevelser och hur de blev frälsta, och att det faktiskt inte är töntigt att vara kristen utan att även coola rockers-killar kan gå i kyrkan och vara troende.

Vet inte riktigt vad min farmor trodde att den där bibeln handlade om, hahaha den ser ju lite satanistisk ut på omslaget så jag vet inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0