21 juli - Kalmar marknad

2011-07-21 @ 17:09:06
1. I'm drunk, I suppose
Imorse både duschade jag och gjorde mina toalettbestyr till ljuset av levande ljus, värmeljus närmare bestämt. Det var dock inte för mysfaktorns skull som man kanske kan tro, utan upptäckte imorse att badrumslampan hade gått sönder. Spenderade ca 10 min på att skruva bort det enorma glasklotet (eller vad det nu är gjort av..?) till lampa och sen leta efter en ny glödlampa, innan jag insåg att vi inte hade en enda med stor sockel. Därav värmeljusen. Och trots min snabbdusch lyckades jag ändå bli sen så fick sminka mig på tåget till stan, nästan lite stolt över min förmåga att kunna sminka mig helt okej när det skakar och håller på, haha!


Sofie och Pär innan Vallen för ca en vecka sen!

Mötte upp Sofie, Pär och Hanna i stan för att gå och kolla lite på marknaden, som är en obligatorisk sak oavsett om man har pengar eller inte. Inte för att det känns särskilt speciellt att gå på marknad längre, det är alltid samma knallar som säljer samma saker. Jag hade 24 kr, tog en lott på chokladhjulet men vann såklart inte, så köpte mig en polkagrisklubba som tröst. Det var min marknad, det. Följde med folket och dreglade över deras sallader när de åt, innan jag och Hanna tog bussen hem till Smedby. Sitter hos farmor, som gött upp mig lite nu med god korv stroganoff och chokladbollar. Laddar mina batterier nu innan jag drar till Blomstermåla och min kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0