14 mars - dagens

2011-03-14 @ 16:18:56
1. I'm drunk, I suppose




Skuttade iväg mot min praktik halv åtta imorse, och fick veta att min handledare är på semester så hon kommer inte tillbaka förrän imon... Så fick hänga med 2C idag och sen fritids på eftermiddagen. Fritidset Ingvar, erkänn tufft namn?! Alla andra fritidshem brukar heta nåt i stil med Korallen, Kanoten, Ängen osv - väldigt naturinspirerat som allting egentligen är i skolverksamheten i de yngre åren men Ingvar... Fan vad häftigt. Och nej, det fanns ingen Ingvar i personalstyrkan som hette Ingvar heller. Så jag vet inte vart de fått namnet ifrån, coolt ialla fall.

Så idag har jag hjälpt barnen med svenskahäfte om kroppen, mattediagnoser (fast jag sög och sa fel flera gånger till barnen, så kan det gå när man är dum i huvudet på matte och måste räkna på fingrarna). Vi var även i biblioteket, och sen på fritids har jag spelat kort hela eftermiddagen i princip. Träffade även gamla goa lärare från min tid, så det lär bli skojigt med APU nu!

Ska skriva klart mitt cv och mejla in det nu, sen vid sex åker jag till snubbi för att spendera natten där. Myspys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0