16 maj - tüngt

2011-05-16 @ 17:36:56
1. I'm drunk, I suppose
Livet är kämpigt som student just nu. Idag är det exakt 2 veckor kvar tills alla arbeten ska vara inlämnade, hårt studerande lär det vara fram tills dess. Efteråt ska jag bara känna friden och inte göra ett skvatt mer än det som faller mig in. Ska bara flyta med. Gud så jag längtar.

Samlade vuxenpoäng idag också genom att ringa samtal som jag skjutit upp i månader eftersom jag lider av lätt telefonskräck. Ringde först till auskultation-kvinnan och bad om att få en plats hos en personlig assistent en dag, hoppas jag hinner få en tid nu innan betygen sätts bara annars får jag IG i kursen. Sen när jag ändå höll på att ringa så tog jag tummen ur röven och ringde upp Socialen för att höra vad som krävs för att de ska kunna hjälpa en att skaffa eget boende. "Först behöver du en egen inkomst", balle också. Då blev jag arg så då ringde jag även kontaktpersonen på omsorgsförvaltningen som har hand om platserna till jobbet jag sökt inom äldreomsorgen och frågade när man får besked om man blivit antagen och tjatade i samma veva också om att jag verkligen vill ha och behöver jobbet och att jag är villig att arbeta hela sommaren om det ska vara så. På ett sätt hoppas jag på att jag inte får jobba hela sommaren för då kommer jag bli fett ledsen, men pengar är ju pengar och efter studenten nu så lär det vara mitt största problem någonsin så då gör det inte så mycket om jag får jobba hela sommaren ändå. Bara jag får ledigt under Emmabodafestivalen så är jag mer än nöjd!

Som käck avslutning kan jag även berätta att jag har drabbats av ett helvetiskt nageltrång (hatar ordet för det påminner mig bara om äckliga mansfötter med ohygieniska tår), får extrem panik när jag mer och mer börjar inse att det kanske inte går över av sig självt och jag måste gå till läkaren så de opererar min stackars tå. Hemska tanke! Så därför kör jag hemmakurer med bomull + plåster + Desivon, men vette fasen om det hjälper särskilt... Måste nästan älska mitt liv just nu!

Kommentarer
Postat av: ellia

sv: haha ^^



btw... jag minns själv hur det var när jag tog studenten och skräcken över att den där "friheten" man hade väntat på verligen innebar total frihet..... plötlsigt så saknade man ett schema och fasta rutiner för fem dagar i veckan.



Mitt råd är att om du får jobb så se verkligen till att jobba arslet av dig under sommaren och speciellt inom vårdyrket, de är så vana vid att vikarier kommer och går att man lätt blir utbytt mot någon annan när sommarperioden väl är över och om du verkligen visar att du kan och vill så får man oftast en chans till att iaf stanna kvar inom bemanningen.

Sedan... du kommer tjäna mer pengar under en sommar än vad du annars lär göra eftersom du enlig lag får jobba mer timmar i veckan.



Min första sommar efter studenten tjänade jag så bra att jag kunde spara mycket och det underlättade verkligen när jag väl flyttade hemifrån.

(ohh se även till att vara inskriven på arbetsförmedlingen DIREKT efter studenten, då kan du få ungdomsgaranti)

herregud vilken hönsmami jag är XD

2011-05-16 @ 19:41:45
URL: http://itsmellslikeemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0