1 december - julbord

2012-12-01 @ 22:32:12
1. I'm drunk, I suppose
Min fina mami och Mats var så snälla och bjöd oss på julbord denna lördag, på Zorbas av alla ställen i Kalmar haha men man måste ju testa tyckte vi. Och tja...

Det dög alltså, men tror inte de hade fullständig koll på ett tradtionellt svenskt julbord haha! Missförstå mig inte nu - det var gott osv, men det var en salig blandning med de klassiska maträtterna på ett julbord men med lite utstickande inslag. Till exempel skivad falukorv i sky... Jag vet inte om andra äter det men vi hade aldrig sett det haha, och pizzasallad fanns framplockat om man var sugen på det, köttbullarna var ENORMA (typ som biffar), och på efterrättsbordet samsades den klassiska ris á la Malta'n med både småkakor, ostkaka, smågodis, pepparkakor, grillchips och glögg. Men ta det för allt i världen inte som något negativt - det smakade bra och såna där roliga små inslag uppskattar jag. Det känns charmigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0