14 december - lussedebuten

2012-12-14 @ 22:43:00
1. I'm drunk, I suppose
 
Gjorde ikväll mitt livs första lussekatter. Lussebullar. Whatever. Och de blev bra! Fast de första 4-5 lussisarna på första plåten hade jag för mycket mjöl på när jag rullade ihop, så de flöt ihop och blev helt platta, HAHA fulaste jag sett. Men resten blev fina! Hade i Kesella kvarg i också så de blev riktigt saftiga.
 
På tal om lussekatter - mannen fick för sig att testa och se ifall Figge tyckte om lussebullar. Zhantos gjorde nämligen inte det. Men Figge älskade det! Sen lämnade jag min halvätna lussebulle i sängen (höhö) i typ en minut när jag skulle till köket, och när jag kommer tillbaka så sitter Figgejäveln och verkligen trycker i sig av min lussebulle, det var verkligen "OMNOMNOM LUSSEBULLLEEEEEE" med hela käften full, hahahahha! Så nu får man passa sina lussekatter, började fundera på om det kanske kan vara giftigt och det är det ju tydligen i stor mängd. Ska man däremot bli förgiftad som vuxen människa måste man trycka i sig 40 paket saffran, dvs ½ paket per kilo ungefär. Katter väger ju dock mycket mindre så lika bra att hålla dem ifrån lussebullarna helt, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0