16 december - gymnasieminnen

2012-12-16 @ 23:25:38
1. I'm drunk, I suppose

Skrattade åt roliga lappar som samhälleläraren satte upp på dörren åt försenade klasskamrater
 

Skrattade åt Johanna när hon skojade med Ulla
 

Det var lucia-tåg
 
 

Firade nyår med bästisar
 

Besökte en bokhandel där Kim trivdes i lekhörnan
 

Fyllde 18 och köpte mitt första egna ciggpaket utan att behöva visa leg,
"ta ett kort så jag kan minnas denna dagen"
 

Skuttade runt i tyllkjol, skojiga leggings och knästrumpor varje dag i hela ettan
 

Hamnade på Fridas födelsedagsfest i Hovmantorp, och spenderade morgonen
på en tågstation som liknade nåt Gud glömde - bakfull och iförd partykläder med
håret spretandes åt alla håll. Bybefolkningen kollade på oss som om vi var det
värsta de hade sett.
 

Njöt av den första varma vårdagen 2010 på Linda's trappa
med saft, cigaretter och hennes katt. Skolkandes.
 

Satt på en brygga i Växjö tidigt en morgon efter en utekväll, och tyckte livet
var riktigt värt att leva.
 

Mannen var blond och långhårig med tofsar på benen.
 

Jag själv såg ut såhär samma sommar. Förstår verkligen inte
varför folk tyckte vi var ett omaka par...?
 

Hängde med våra favoritpunkare i skolan varje dag i ettan och tramsade runt
både i klassrummet och i korridorerna
 

Började missbruka min mobil på riktigt när jag träffade Johanna och vi smsade,
skrattade åt stackare som stalkade henne och filmade och tog kort på
varandra, allt och alla under hela ettan.
 

Dukade treornas studentmiddag och drömde om dagen man själv skulle sitta
där. När väl den dagen kom var just middagen något jag helst vill glömma.
Fan vad fattigt det var.
 

Klädde ut mig till tomtebrüd på en halloween och resten av kvällen gick
ut på att htta ett ställe att festa på. Kraschade två hemmafester.
 
Hade toppendagar runt midsommar uppe på Böda tillsammans med Sofie
och hennes föräldrar. Midsommar som slutade i det galnaste jag troligen kommer
ha varit med om.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0