19 december - snart jul IIHH

2012-12-20 @ 00:43:10
1. I'm drunk, I suppose
 
Känns det inte helt knäppt att det är julafton om fem dagar bara? Min förväntan av julen försvann lite i tonåren då saker och ting aldrig blev som man förväntat sig, och ibland kan jag sakna tiden då jag var liten och mina päron fortfarande var gifta, och vi firade jul hemma hos farmor med släkten. Man var fler liksom, en större gemenskap.
 
Detta året är jag dock barnsligt förtjust i allting. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men det känns som att min jul-feeling återvänt lite. Känner att det blir vad man gör det till. Och i år ska jag verkligen dundermysa! Jag har knappt haft en tanke på julklappar eller nåt alls egentligen, det enda jag ser fram emot är att spendera tid med mamma och min styvpappa. Ja det blir bara vi tre i år.
 
Så redan på fredag morgon packar jag ihop mig och åker till Lindsdal. Med katterna, haha! Blir fortfarande intressant att se hur det blir på tåget på morgonen, när skolungdomarna upptar större delen av tåget och så kommer jag där med mina två burar. Sen blir det inhandling av mat och julklappar tillsammans med mamma och Mats hela dagen efter att jag lämnat katterna hos dem, sen lördag kör jag ett pass på Hamnkaféet 9-16 och på söndag ska jag baka. Baka. Och baka. Men det får ni såklart veta mer om längre fram!
 
Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0