5 december - 50 saker ni troligen inte visste om mig

2012-12-06 @ 00:41:38
1. I'm drunk, I suppose
1. Är rysligt beroende av min mobil
2. Mina fem favoritappar är i denna ordning: Twitter, Instagram, Facebook, Shoot Bubble och Pou
3. Säger alltid "ÅÅÅH, så söt, den vill jag ha!" åt ALLA djur som är gulliga.
4. Mitt favoritband när jag var liten var Spice Girls - klädde ut mig till dem och dansade till inspelade musikvideos framför tv'n när jag var typ 5 år
5. Höst och "vintrig vinter" är mina favoritårstider.
6. Struntade helt i gympalektionerna i tvåan av gymnasiet för jag orkade inte.
7. Brydde mig aldrig om att plugga upp det betyget heller
8. Min farmor och pappa hade sparat ihop 15.000 kr till mitt körkort under mitt liv när jag fyllde 18. Det året jag fyllde myndig brände jag upp allt på cigaretter, alkohol och lösgodis på en sommar...
9. ...har dock 42 kr kvar på det sparkontot. (minns att jag tänkte "bäst jag sparar dem ifall jag behöver cigg nån gång när jag inte har pengar" HAHA DAFUQ)
10. Jag träffade Lars Winnerbäck på mitt sommarjobb detta året.




11. Jag har alltid velat lära mig något instrument men har aldrig haft tålamodet
12. Skulle vilja sjunga i ett band men har verkligen ingen sångröst
13. Dansade barndans när jag var liten
14. Det var min lillebror som myntade mitt smeknamn "emofilten" från allra första början
15. Tror på andar och är övertygad om att min farfar stod i mitt rum en natt, flera år efter hans bortgång
16. Sover alltid med en lampa tänd när jag sover ensam, pga ovanstående incident
17. Har ett cirka 3 cm långt födelsemärke i höger armveck, format som Öland, Sverige, ett moln eller en blixt beroende på vilket håll man kollar på den
18. Älskar att baka och har alltid gjort
19. Var däremot sämst på att laga mat förr, men när jag träffade Christopher så lärde han upp mig och nu är det jag som är mästerkocken här hemma
20. Mitt bestående favoritband är Kent




21. Mina fyra framtänder i underkäken sitter helt huller om buller, bara för jag inte ville ha tandställning när jag var yngre, och sen blev jag för gammal och hade inte råd
22. Jag är överkänslig mot koffein
23. Jag kunde inte äta apelsin eller clementin när jag var liten, för kunde inte svälja det vita runt fruktköttet. Hade en jättesnäll dagisfröken som lät mig äta äpple istället, hade en jätteelak dagisfröken som tvingade mig att äta apelsin fast jag aldrig ville och det slutade med att jag alltid spottade ut det.
24. Tycker än idag inte om apelsiner, om jag inte skalar bort allt vitt så det bara finns fruktkött. Clementin har jag lärt mig att äta.
25. Var sen med alla "tonårsgrejer" jämfört med mina kompisar, men jag har inte känt att jag missat nåt
26. Jag har aldrig testat droger och skulle aldrig vilja
27. På min egen 18-årsfest blev jag döfull på tre cider, däckade på toaletten 22:30 och låg där en timme innan min bästa kompis pappa körde hem mig 23:30. Festen fortsatte utan mig till kl 02. Minns ytterst få saker från den kvällen...
28. ... träffar fortfarande idag folk som för mig är första gången jag möter, som man skakar hand med och de ba "vi har träffats innan... Din 18-årsfest?" AWKWAAARD
29. Kom över 90 personer på min 18-årsfest. Jag bjöd kanske 40-50 st?
30. Önskar mig mest av allt en svart mops, som jag ska döpa till Bo.





31. Har genom mitt liv haft sammanlagt 9 katter, min första egna katt fick jag när jag var 3 år och jag döpte den till Ellinor efter en katt i barnboken "Jaguaren" som förövrigt var min favoritbok när jag var liten kiddo.
32. Från högstadiet till gymnasiet så hade jag så sjukt lätt för att rodna, och det värsta jag visste (VET, händer ju fortfarande!) är när folk ska kommentera det, duuh som att man inte märker att hela fejjan blossar eller, och nu vänder alla sig om och kollar bara för att du sa det? BLÄ
33. Jag är väldigt ödmjuk, artig och tycker inte om att kritisera
34. Sätter alltid igång kranen och låter den stå och spola under tiden som jag är på toaletten, oavsett vilket behov jag uträttar. Kan såklart kissa utan vattenkranen igång, men inbillar mig att det inte känns lika skönt och befriande
35. Älskar hood-tröjor från herravdelningen i klädbutiker
36. Har självlockigt hår som jag knappt stylar - jag plattar luggen och lite på sidorna, och låter resten självtorka. Sen får det vara för jag är så fruktansvärt lat.
37. Får ofta frågan av nya människor vad jag använder för fransböjare för att mina ögonfransar är så uppåtböjda - ironin i det hela är att jag aldrig ens testat en sån och än mindre äger en fransböjare. Mascara does the magic for me!
38. Har otroligt dåligt minne gällande saker jag ska göra - tankspridd helt enkelt. Har däremot jättelätt för att minnas människor, ansikten och namn - behöver bara se dem / höra / se ett namn en gång så fastnar de i flera månader framåt. Till exempel: ser jag en random som kommenterar en status på Facebook, och jag ser den personen på stan flera veckor efteråt så kan jag direkt minnas vad personen heter i förnamn och efternamn.
39. Har haft två hamstrar. Den första åt grannens katt upp. Detta fick jag inte reda på förrän flera år efteråt, för pappa vågade inte berätta sanningen för mig
40. Älskar ljus och ljusslyktor, och köper nästan varje månad på mig något nytt



Önskar mig btw den sista ugglan i denna serien i julklapp, den största för 99 kr TACKFINT


41. Har flyttat nio gånger i mitt liv.
42. Jag tror på Gud, men har en egen uppfattning om det och tycker det är så religion ska vara.
43.Har aldrig brutit något ben, och har aldrig slagit ut några tänder
44. Den dagen jag skaffar barn så ska min dotter heta antingen Astrid eller Lilly (ej bestämt om det ska vara mellannamn eller tilltalsnamn) efter min farmor, något som känns lite stressande då de äldre släktingarna ploppar ut ungar till höger och vänster och alla håller min farmor väldigt kär, och vill alla att deras barn ska heta nåt av hennes namn känns det som, haha
45. Jag lägger hellre pengar på god mat och vardagslyx än att bränna hundralappar på en utekväll
46. Skulle aldrig kunna lägga dyra pengar på kläder man kan hitta mycket billigare på H&M, men när det gäller skor finns det inga regler!
47. Har piercing i naveln som jag gjorde i åttan, och en i läppen som jag gjorde i ettan av gymnasiet. Hade en i ögonbrynet som jag gav mig själv i 18-årspresent, men den fuckade ur redan efter två veckor då jag var på fest och en snubbe lyckades skalla mig rakt på den, så den läkte aldrig efter det.
48. En kompis piercade snakebite på mig, men det blev infekterat bara efter två dagar. Infektionen försvann inte och det började ploppa upp sår på hakan och kinden, gick till läkaren och det visade sig vara svinkoppor. Svinkoppor i fejjan var mindre kul! Tur att de var så små att de läkte bort.
49. Sprang in i en lastbil när jag var 6 år och min dåvarande bästis skulle flytta - vi jagade varandra helt enkelt och jag sprang utan att kolla framåt. Ett misstag jag aldrig gör om igen. Fick ett avlångt märke över hela pannan och fick gå in och lägga mig och vila, och missade när min bästis åkte iväg med flyttlasset.
50. Är så lättskrämd att jag blir arg när nån skräms - blev så arg på min bror för några år sen att jag rusade efter honom med närmsta tillhygge (en hårborste) som jag sulade rakt i pannan på honom. Han har fortfarande en broskförhårdnad i pannan om man känner där.
 

Klassisk bild på farmor, mig och Isak under våra guldår tillsammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0