11 februari - melodifestivalmys, del 2

2012-02-11 @ 22:44:26
1. I'm drunk, I suppose


Sitter här och känner mig lika uppblåst som en Thanksgiving-kalkon, men så ska det ju vara efter en myskväll! Kan ju säga att det var brutalt gott med lime i colan för ovanlighetens skull, varför dricker man det inte på det sättet oftare? Däremot känner jag svagt av koffeinet nu faktiskt efter typ tre glas på raken, blir lite konstig i huvudet typ HAHA. Ja jag är faktiskt så känslig, dock är ju inte koffeinhalten alls på samma nivå i coca-cola som i typ Redbull och kaffe osv så det går bra ändå.


Jaha, och hur sammafattar vi deltvävling två i Melodifestivalen? Tänkte dra en kort sammanfattning om vad jag och mannen tyckte här hemma:

Ulrik Munther
- "Soldiers"
Varför påminner han så mycket om Johan Palm? Vem är ens denna Ulrik? Fin röst osv, men passande i Melodifestivalen? Mjä.

Top Cats - "Baby Doll"
Svängigt! Dock inte tillräckligt för att jag ska vilja hoppa upp och leka Grease med mannen.

Sonja Aldén - "I din himmel"
SNAAARK - inget vi inte redan sett alla andra år! Börjar bli lite tradigt med alla pastelfärgade långklänningar med glitter och tre meter långa släp, rök och golvfläktar, för att inte tala om BALLADER i sig. När lär sig folk att det aldrig slår i Eurovision ändå?!

Andreas Lundstedt - "Aldrig aldrig"
Blev så besviken. Hade förväntat mig stordåd, men vad hände? Väntade hela tiden på att det skulle bryta loss och ba WWWAAAOOOO, men nehepp... Tråkigt Andreas, tråkigt. Men du hade fin kostym!

Timoteij - "Stormande hav"
Starkaste bidraget i denna deltävlingen. Och då var det inte ens sååå bra. Men ändå inget att klaga på - anser att de har god chans att slå i Eurovision både pga det unika soundet de har, samt utseende. Mannen dreglade sig igenom hela låten.

David Lindgren - "Shout it out"
Alltså här hann jag knappt fatta egentligen. Minns inte ens hur låten gick? Och ska man vara sån så var det ju i princip bara musiken i sig som gjorde låten, David själv bidrog ju knappast med något om man ska vara riktigt ärlig. Har kanske chans att slå i Eurovision bland alla baltikum-länder, men å andra sidan så kan det ju floppa totalt också.

Mimi Oh - "Det går för långsamt"
"Häftig ju!", var det första mannen sa när hon kom fram i rutan. Och jodå, utstyrseln var ju häftig! Men när låten väl började så var det lite som när man drar fram köpta köttbullar ur kylen - man tycker det ska bli skitgott, men man tappar liksom aptiten när man öppnar förpackningen som plötsligt luktar lite prutt. Typ så kändes denna låt. Lite av en besvikelse. "Ja det går alldeles för långsamt, spola fram tack!", sa mannen efter 30 sek.

Thomas Di Leva - "Ge aldrig upp"
Alltså, lilla Thomas. Jag gillade faktiskt detta bidraget! Inget som någonsin hade gått vidare i Eurovision tror jag, men Di Leva är ju ändå Di Leva liksom. Och lyssnade man på texten så var det ju helt briljant.



(Så kort blev det ju inte. Men det skrev jag bara för att jag visste att hälften skulle sluta läsa annars, ÄHÄHÄHÄ sneakysneaky!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0