17 februari - fast egentligen den 18e

2012-02-18 @ 02:32:13
1. I'm drunk, I suppose
Blev faktiskt en runda på stan idag lite spontant! Kom på att min kusin faktiskt fyller hela 18 år på söndag, så var tvungen att dra in till stan och köpa present haha. Bruden med koll kan ni kalla mig! Sen precis när jag bestämt mig för att dra in till stan så messade Linda (haha, tankeconnection?!) och frågade om jag inte hade vägarna förbi stan idag för hon var lite sugen på shopping. Så mötte upp henne och lilleman när jag kommit till Kalmar.

Gick även förbi skomakaren och lämnade in mina skor (Jeffrey-kopiorna) och frågade om han kunde fixa klacken, och det var inga problem tydligen! Så han skulle fixa den andra klacken också eftersom det troligen bara är en tidsfråga innan den ger sig med. Så frågade jag vad det skulle kosta: 50-60 kr! Trodde han skojade först, haha fett billigt ju? Så egentligen kan man ju säga att jag då bara betalat 130 spänn för skorna bara för de gick sönder, och de kostade liksom 549 kr från början... Tjänade ju på det som fan, haha!


Andra roliga saker som hänt idag:
  • Köpte ett svart nattlinne i spets idag på Gina, men frågan är om jag ska behålla det? Känns som en halvonödig grej men ändå något jag vill ha, haha. Tål att tänkas på!

  • Linus tjurade ihop på mig idag inne på TGR - Linda lämnade mig vid barnvagnen för att gå några meter bort till kassan och växla pengar till toalett. Linus sätter igång och storbölar inom 3 sek, och det blev ju inte bättre av att tjejen framför Linda i kassan VAR SÅ JÄVLA SLÖ. Linus gapar otröstligt tills mamma kommer tillbaka. Sen blängde han surt på mig hur länge som helst, fick knappt titta på honom sen innan underläppen började darra haha! Han tyckte jag var en dum tant!
    (dock löste sig detta när jag sjöng "tänd ett ljus" och dansade jätteknasigt framför honom väl hemma hos Linda)

  • Mötte helt oväntat min andra kusin strax innan jag skulle gå på tåget, haha kände ju knappt igen henne! Har ju inte träffat henne sen min student, så nu har vi bestämt att vi måste ses nästa vecka när hon har lov - man ska ta vara på sina kusiner!

 



Orkade inte med mig själv och mitt fjortisface idag, så för att bevisa in självdistans slänger jag här upp mina fulposer - från vänster "Crazy tjack-lady" och "Chinese Girl".

Ja, min handvinkning var nödvändig. *drottning Silvia med protes*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0