28 februari - dagen då jag fick daglig olycka i 7 år framöver

2012-02-28 @ 22:35:10
1. I'm drunk, I suppose


Skulle ställa upp det nyinköpta balsamet och schampot
över badrumsskåpet, när flaskan missar hyllkanten och istället flyger ner och slår ner Christopher's rakspegel rakt ner i badkaret. Stod i flera sekunder och bara stirrade med dödsångest på spegeljäveln innan jag slutligen tog upp den och insåg att jag spräckt den i tre delar... Och jag som är så förbannat skrockfull, ni kan ju tänka er hur detta kändes. Här tycker man att ens liv varit ganska oturligt från och till ALLTID, och nu händer detta?! Förstå vilken otur jag kommer ha.

Endast tio minuter efter incidenten blev jag ivägskickad till affären av mannen. Står i kassan med en påse frysta pommes i ena handen, och en liten flaska kebabsås i den andra. Utan att jag ens fattar hur, så bara glider kebabsåsen ur handen på mig....och landar på golvet. Med ett smack. Och flaskan spricker såklart, och vitlöksdoften sprider sig överallt. Kvinnan framför mig i kassan tröstar med att hon tappade en flaska glögg på golvet ute på IKEA en gång i julas, så det kändes ju lite bättre då. Usch, bad om ursäkt flera gånger, så pinsamt!



Så jag är alltså fri från denna förbannelse den 28 februari 2019. Kommer alltså vara 27 år gammal... Känns jävligt långt bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0