3 februari - borde kanske sova, men...

2012-02-03 @ 02:35:43
1. I'm drunk, I suppose
Peppar inför min debut på Systembolaget imon. Känns lite spännande, nytt och nästan förbjudet. Ska med nöje slänga fram passet framför näsan på bruden i kassan (tar för givet att det är en tjej, och för att det är roligare att driva om brüdz), "ÄÄÄÄHÄHÄHÄ jag är 20!". Sitter till och med och surfar lite på deras hemsida (heheee?) och kollar göttiga och sötsliskiga cider jag ska dricka imon.

Slog mig också att jag numera har friheten att dricka exakt vad jag vill. Hejdå äckliga Rekordelig-cider!

Och nu behöver ni ju inte sitta med hjärtat i halsgropen och slåss med tanken om att jag nu inleder min karriär som deltidsalkoholist - det kommer aldrig hända. Mannen är jätterädd att jag ska börja festa och dricka mer nu bara för jag fyllt 20, ta ett lugnt andetag vill jag säga till honom. Vi kan ju jämföra med vuxna - alla vuxna människor har möjligheten att röka och dricka. Gör ALLA det, bara för att de KAN? Nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0