6 februari - chokladcupcakes i Muminformar!

2012-02-06 @ 23:19:21
1. I'm drunk, I suppose
En av de fina presenterna jag fick av tjejerna i fredags, var denna underbara receptbok fullsmockad med recept på goa kakor, tårtor och ljuvliga cupcakes. "Nu kan du ju börja baka annat än kladdkaka", haha aww blev så glad! Boken heter "Söta dagar - recept som gör varje dag speciell" från The Hummingbird Bakery som är ett göttigt bageri i London. Det bästa med boken var dessutom att det var NORMALA recept i - alltså inte massor av konstiga ingredienser som man behöver köpa hem och jätteavancerade beskrivningar. Vem som helst skulle i princip kunna göra allting i boken. Det var också bilder till 99,5% av recepten, som är skitbra det med!



Det första receptet som jag kände att "wow, detta MÅSTE jag testa först!", var detta på chokladcupcakes med chokladkräm glasyr (även på bild på framsidan). Har aldrig i hela mitt liv gjort cupcakes, så därför måste jag faktiskt säga att jag blev sjukt stolt när de blev så bra som de faktiskt blev! Är ju en sån sucker för choklad, och jag lovar att de är exakt så goda som de ser ut med både chokladkräm ovanpå och som fyllning inuti. Nu fick jag ju dessutom användning för mina fina muffinsformar med Mumin-mamma på som jag fick av min kusin i födelsedagspresent, hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0