21 november - tråkigaste hösten ever

2012-11-21 @ 17:43:00
1. I'm drunk, I suppose
Jag vet inte, men jag är så jävla irriterad på på hösten detta året. Hittills i mitt liv har jag alltid älskat hösten, och nu på senare år lite mer då jag insett att jag trivs bättre rent klädmässigt denna årstiden än vad jag gör under t.ex sommaren. Så jäkla skönt att kunna klä på sig tjocka tröjor under skinnjackan, gosa runt i tjocka halsdukar och betrakta mina kängprydda fötter på ett regnigt underlag.
 
Har därför kommit fram till att detta årets irritation måste vara vinterjackans fel. Den jäveln. Men det var ju så galet kallt där ett tag. Men nu när man gått runt i ful dunjacka i en månad och inser att det faktiskt är en bra bit kvar utav hösten så blir jag lite bitter. Vinterjackan är varm, gosig och alldeles super under vintriga dagar - men det är INTE OKEJ att jag plockade fram den redan i oktober. Så känner jag. Känner mig som en tjock Michelin. Tänker därför bosätta mig i skinnpajen igen tills snön kommer, HA.
 
 
Nån dag i början på oktober, innan det blev sådär förbannat kallt och plötsligt blev normaltemp för årstiden igen...
 
(OCH JAA, tröjan är hundra år gammal och har dessutom blivit för kort. Ser ut som att jag köpte den när jag var 12. Det gjorde jag inte. Finns alltså en anledning till att jag bär den till så höga jeans.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0