25 november - en novell

2012-11-25 @ 22:43:43
1. I'm drunk, I suppose
Har en såndär funderarkväll, då jag har jättemycket jag vill dela med mig av. Vill skriva jättelångt och passionerat om nåt som berör mig. Därför tänker jag göra det.
 
Jag fick ett jättefint sms av min bästa vän Sofie idag. Vi satt nämligen på bussen tillsammans igår, och så kom vi in på detta med att säga ifrån till folk och kunna stå upp för det som inte är okej, och att kunna ställa folk mot väggen när de betett sig illa eller konstigt mot en. Jag sa då att jag tyckte det var så roligt att se hur Sofie har växt på det planet, för när vi lärde känna varandra så var hon verkligen helt tvärtom på den punkten och jag var mer den som styrde och ställde med folk och inte var rädd för att säga ifrån. Numera kan jag säga att det snarare är hon som tar tag i saker direkt när det är nåt som inte känns okej för henne, oavsett om det gäller vänner eller bekanta. Sen ringde Frida och jag pratade med henne lite, och sen slutade vi prata om detta.
 
Men i vilket fall så smsade Sofie imorse, och skrev jättelångt och fint om att det är min förtjänst att hon har blivit den hon är idag på det sociala planet, att jag visade henne att det fanns en annan värld och att hon förr om åren kunde tänka att hon önskade att hon kunde säga ifrån till folk som jag gjorde. Att jag ska vara stolt och ta åt mig, att alla borde ha en vän som mig.

Förstår ni hur rörande detta var? Jag blev helt tårögd och kände mig så jävla lycklig över att jag har så fina vänner. Och jag kan omöjligt ta åt mig äran för nåt sådant, jag blir helt... Aa jag vet inte. Helt sjukt, min fina Bödde vad jag älskar dig <3
Jag är så jävla glad att jag hamnade i samma klass som dig på högstadiet. Idag ser jag tillbaka på vår högstadietid och känner att det var fan tur att du var så ihärdig och aldrig gav dig fast att jag inte alls ville vara din vän från början, haha! Och jag vill tacka dig för allt du och din fina familj någonsin gjort för mig, ert hem är verkligen mitt andra hem och både du och dina föräldrar har alltid fått mig att känna mig välkommen, trygg och omhändertagen. Tack Sofie, tacktacktack! För att du alltid ställer upp, ger råd, hjälper mig när jag behöver, skrattar med mig och göder mig när jag kommer hem till er haha. Bästis <3
 
Emmaboda -11

Min 19-årsutgång, då jag glömde legget och fick åka hem


Pussiga i Nybro <3
 

Karatefylla i Oskarshamn - extremt emo, Rekordelig's 7.0% skogsbärscider, julgransdansen och blev bestulen.
 

Nyår 2010-2011, min bh var svartrosa och syntes igenom på alla bilder med blixt. Såg även oförberedd ut på alla bilder från den kvällen. Glömde dessutom min dricka TVÅ gånger, det blev i princip nyktert.
(HAHA dundertutten på denna?! Önskar tillbaka dem buhu </3


Studenten 2011. Bästaste <3
 
 

HAHA, lite såhär vi brukar se ut. Sofie har MÅÅÅÅÅÅNGA såna här bilder. Alldeles för många. I love you rävbur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0