30 november - så kom vintern

2012-11-30 @ 21:44:24
1. I'm drunk, I suppose



Känns alltid lika magiskt när första snön faller. Det kändes så oväntat i år också, är det inte lite tidigt? Eller är man bara så van vid att vintern inte brukar komma förrän skitsent här i södra Sverige? Hur som så blev jag helt mysig och varm i magen igår när jag hade adventsstädat och julstökat hela dagen, och så kom snön. Har nu hållt på och städa och plocka i tre dagar, men jag har tagit det ganska lugnt så det är därför det tagit lite tid.
 
Idag blev jag äntligen klar - julpyntet har börjat komma upp så smått, advensstjärnan är uppe (även att jag ska köpa en ny pappstjärna till den tror jag för tycker inte riktigt det gulvita passar till årets gardiner), advetssljusstaken är proppad med mossa och redo att tändas imorgon bitti till frukosten... Monterade även upp en ljusslinga på balkongen som jag fick i julklapp av Sofie för två år sen, den är jättefin för den ser ut som istappar och det blev så himla stämningsfullt tillsammans med snön.
Ska väcka älsklingen med frukost på sängen tidigt imorgon, och så ska vi se julkalendern tillsammans har jag bestämt. Sen ska jag bara mysa hela dagen innan vi åker in till stan framåt kvällen och går på julbord tillsammans med mamma och Mats som är så snälla och ville bjuda oss på det.

Mysigaste första advent på länge känner jag på mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0