30 april - flashbacks från föregående valborgsmässoaftnar

2013-04-30 @ 12:16:00
1. I'm drunk, I suppose
2008 var jag i Smedby, och det var innan jag hade min alkoholdebut! Minns att jag satt nere i Församlingshemmet med Frida, Sofie och alla andra från Smedby typ som inte tyckte det var kul att dricka - de skulle ha fototävling och jag hade ju mitt lilla intresse redan då. Man kunde vinna en bärbar dator, men jag vann inte.. Sprang runt i Smedby sent på kvällen också och spelade in sjuka videos med Sofie, HAHA dem får ni aldrig se!!
Sen vet jag att jag hade fått ett brev från Posten när jag kom hem dagen efter om att jag hade ett paket på 3.7 kg att hämta ut, hade ingen aning om vad det var förrän jag hämtade ut det - visade sig att jag kommit på åttonde plats i nån jäkla reklamfilmstävling för Salta Katten-godis och därmed vunnit tröstpris i form av nästan 4 kg Salta Katten haha! Det satt fint vill jag lova!
 
2009 var ganska fail, HAHA men vi hade roligt ialla fall! Denna valborg firades med Johanna (även detta året nyktert), vi var tydligen i stan först på dagen och kollade på brasan antar jag, och sen åkte vi hem till mamma för att käka tacos och fixa oss för att dra in igen. Problemet var ju bara att när vi kom in var det helt DÖTT, ingen vi kände var kvar i stan verkade det som först. Tror det var dåligt väder också. Så vi åkte bil med Johannas killpolare i någon timme runt, runt i Kalmar innan de släppte av oss så vi kunde gå till parken en sväng. Har skrivit på Bilddagboken "...där vi träffade den snälla snubben Adolf", HAHA vem var det?!?!?! Minns fan inte. Snygg i håret var jag ialla fall.
 


2010 minns jag rätt bra ändå. Vi grillade hemma hos Sofie på förkvällen ialla fall med massa folk, denna gången var det däremot festande med i bilden. Sen åkte vi in till stan och tog oss ut till nån gräsplätt som låg mitt emellan Fredriksskans och Lindöskolan - där var det skiiiiitmycket folk vi kände och jag minns att det var så himla kul när det bara var massa roliga och glada människor. Här träffade jag även Christopher för första gången sen vi hade gjort slut och bråkat någon gång i mars-april, tror det var denna kvällen som gjorde att vi hittade tillbaka till varandra också. Snackade skitmycket om allt.
Sen när det blev kallt och folk blev hungriga så började vi dra oss in till stan, Christopher blev farbror för andra gången denna kväll så han fick ta taxi hem när vi kom in till stan. Vi andra käkade på Corner, och sen följde jag med Sofie hem. Vi spenderade sista timmarna av kvällen på hennes terass - rökte vattenpipa och åt kalla biffar. Hennes pappa blev jätterädd först och försäkrade sig om att det INTE var narkotika i vår vattenpipa, haha!

2011 spenderades på ett sjuuukt blåsigt Långviken med Sofie, Johanna, Malin och alla andra tjejerna - samt Claudia från Stockholm! Vi grillade och spelade kubb, sen stack vi hem till Anna på en snabb visit för att lämna av grejer i kylskåpet innan vi drog till stan. Minns inte ens vad vi gjorde resten av kvällen, har inte skrivit det någonstans?! Blä. Någon som minns?

2012 - förra året. Detta är också väldigt luddigt. Vet att jag och Christopher åkte ut till Frida's föräldrars kolonistuga och grillade ialla fall och spenderade kvällen där med lite fest och sådär. Kul när man inte skriver upp och glömmer haha. TRÅK.

2013 - vad händer i år då?
Känns ganska naturligt att fira med familjen i år faktiskt, så vi ska spendera denna valborg med mannens bror med familj. Det blir Zorbas ikväll för att sen kika på brasan på Skälby, och efter det åker vi väl hem och umgås antar jag. Det blir mysigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0