1 augusti - så gick flyttlasset

2013-08-01 @ 21:55:42
1. I'm drunk, I suppose
Förstår inte hur man kan bli såhär trött av att inte ens hjälpa till med att bära nåt?! Fick titeln "Projektledare" idag, haha frustrerande som fan att inte få lyfta och bära FÖR DET VILL JAG men nu är vi så nära förlossningen att jag inte vågar chansa. Baah.

Aja, det blev två flyttlass från ettan till nya lägenheten ialla fall! Tråkigt nog när vi kom dit med första grejerna, så upptäckte vi direkt att städningen var långt ifrån godkänd... Fattar inte de personerna som tror "flyttstädning" innebär dammsugning, torka golv och fönster och sen är man klar. Det var inte dammtorkat för fem öre, skåp och lådor var inte urtorkat, ugnen var fortfarande flottig både inuti och utanpå, toalettstolen ska vi inte ens prata om men den skulle de tydligen byta... Ringde direkt hyresvärden som skulle få tag i vaktmästaren så han kunde komma dit och kolla, men vi kunde ju inte vänta på honom så vi åkte ju och tog nästa lass.

Han ringde sen typ en timme senare, jag berättade hur det låg till och att det var okej att han gick in och tog en kik vilket han skulle göra. Så vi lastade det sista, åkte till mamma och hämtade sängen, och sen tillbaka för att lasta av igen. Upptäcker då när jag ska låsa upp att dörren redan är upplåst. Muppen hade alltså glömt låsa efter sig?! Känns ju skitkul när det hade gått flera timmar från det att han ringde tills vi kom dit...

Men aja. Nu är alla sakerna där förutom lite småplock hos farmor och mamma! Tyvärr ska jag inte ens sova första natten hemma, jobbar 07-16:30 imorn och det gick inga matchande bussar på morgonen så får sova hos pappa inatt. Vilket jag ska göra nu. Återkommer med uppdateringar imorgon!




Hejdå Blomstermåla! Kommer sakna det lilla samhället, kattanterna, trevliga personalen i affären och den fina gården med alla blommor och vattenfallet... Lite vemodigt är det allt!

Kommentarer
Postat av: Ellia

Fan vad kul, älskar att flytta!!! Hur stor lägenhet

Svar: Det gör INTE jag, haha tycker det är bökigt och jobbigt :( mysigt när man fått det iordning dock! Det är en trea på 76 kvadrat :)
Amanda

2013-08-03 @ 08:40:41
URL: http://Www.itsmellslikeemo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0