24 augusti - ny soffa!

2013-08-24 @ 22:22:44
1. I'm drunk, I suppose
Idag åkte jag och mannen till Kalmar för att möta upp farmor och pappa, och så åkte vi på soffjakt. Vi var både på Severins Möbler, Ikea och Mio men det var på Mio som vi kände att det var mest prisvärt och att man fick mycket soffa för pengarna.
 
Vårt enda krav egentligen var väl att den skulle ha en divan - jag tyckte sen innan att vi skulle satsa på en schäslong i samma också så att vi kan ha varsitt hörn, eftersom jag annars vet att vi kommer slåss om vem som ska ligga där, haha! Det tyckte däremot mannen var onödigt. Jag ville inte ha den i helt svart heller, eftersom vi har alla andra möbler i vardagsrummet i svart så ville jag bryta av med nåt ljusare grått istället. Och precis som det alltid är när vi ska välja nåt tillsammans så är det nästan omöjligt för båda är lika envisa, men det blev en kompromiss - jag fick min soffa med både divan och schäslong, men gav med mig på tyget där mannen hellre ville ha det mörkare (big surprise, haha han skulle inreda hela lägenheten i svart om han fick!). I och för sig så var det inte HELSVART heller utan det var lite melerat, och jag tyckte båda var snygga så det spelade inte så stor roll, utan jag är nöjd. Så den är betalad och klar, och levereras hem till dörren någon gång under nästa vecka. Så nöjd!


 


Denna blev det, fast i mörkare tyg! Riktig klassiker då jag vet jättemånga som har den, men det skiter jag i för den är snygg, skön och prisvärd. Bild lånad från Mio
 


Sen fick vi skjuts hem då jag hade några sista saker kvar hemma hos farmor som behövde komma hit - hade hur mycket kläder som helst där som jag glömt bort, blandat med gamla skolsaker, alla mina smycken... Äntligen har jag allt samlat på ett ställe, för första gången på flera år. Känns jätteskönt!

Kommentarer
Postat av: Mariam den fagra

Jag har ju den! Och du njöt ju verkligen när du åt muffins på den så blir nog ett bra val ;)

Svar: Haha visst fan, det har du ju! Jamen precis, kommer bo i soffan ;)
Amanda

2013-08-25 @ 12:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0