25 augusti - lök

2013-08-25 @ 22:08:00
1. I'm drunk, I suppose
Nu minns vi alla denna dagen, som dagen då jag lärde mig en läxa om att det INTE går att ha skuren lök i vårt kylskåp. Oavsett hur väl inplastad den råkar vara. Dvs hela skålen helt inlindad i plastfolie, plus en fryspåse runt om noga ihopknuten.
 
Det visade sig nämligen tidigare idag, att farmors goda äppelpaj som vi fick igår har tagit smak av lökjäveln trots att den är inplastad och det är ju förbannat irriterande på en halv paj. Men vi har ätit den ändå... Jag menar, det är ju paj?! Det funkade med mycket glass. Och nu senare ikväll upptäckte jag också att det inte bara är pajen som blev drabbad - en öppnad chokladkaka i kylen samt en kanna saft smakade plötsligt lite unket av, hmm... svårt att sätta fingret på vad.... LÖK, kanske?!
 
Och jag vet inte om det är nån jävla superlök de säljer nere på Willy's här i Nybro eller om det är något med vårt kylskåp som bidrar till extra stark doft (hade aldrig detta problemet i Blomstermåla!), men en sak är säker - all uppskuren lök ska hädanefter konsumeras DIREKT eller kastas!!



 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0