30 december - seriously

2013-12-30 @ 00:54:01
1. I'm drunk, I suppose
Ett seriöst inlägg nu då.

Jag vet att det bara är ett lotteri, hur kroppen förändras efter en gravditet. Men jag kan inte låta bli att vara förbannad över att jag aldrig smörjde in min mage förrän det var för sent. Nu har jag otroligt mycket bristningar och jag vet inte hur jag ska hantera detta inför sommaren. Är det inte löjligt ändå? Det är över ett halvår kvar tills det ens är badsäsong, och jag oroar mig NU över vart jag ska hitta tillbaka till det ynka självförtroendet man haft så att jag stolt kan klä av mig på en strand. Jag tycker inte ens om att bada.

Och jag vet att det är ett i-landsproblem, att det är något man får acceptera för tyvärr är det ju så att överskottsvikt och liknande kan man träna bort medan hudbristningar på sin höjd bleknar efter x antal ÅR, men detta är ett verkligt problem för mig som jag faktiskt mår dåligt över. Ja jag vet. Det är trams. Men det är fortfarande ett problem. Jag har sagt nej till alla som har velat se min mage nu efter förlossningen osv, pga detta. TÖNTERIER. Bara mamma och C som har sett. Det bleknar sakta bort men det kommer ändå att finnas där. Ärr. Jag ångrar inte att jag blivit gravid, jag har världens mest fantastiska bebis som jag älskar över allt men det är tråkigt att man ska behöva känna sig som en hundraåring när man bara är en liten ungdom.

Och så satt en tjej jag var bekant med, en gång för nästan 4 år sen, och berättade hur bitter hon hade varit just då över att C hade skaffat sig en så snygg tjej som jag. Det är sånt där som man önskar att man kunde ta åt sig av, men jag kan inte. Varken då eller nu. Tror ju typ att folk bara säger sånt. Och inte heller då var jag nöjd, för då satt jag där och tyckte att jag var så himla fläskig istället när man egentligen inte hade ett skit att klaga på. Idiotism.

Jag vet inte vad det blev för svammel nu. Godnatt.




Kommentarer
Postat av: E

Ett litet tips kan ju aldrig skada! På apoteket finns det en olja som är väldigt bra mot bristningar. Bio Oil för ca 120 kr! :) Googla om du vill se bild! ;)
Och fy vilken söt unge du har!

2013-12-30 @ 19:52:28
Postat av: Anonym

nu har jag ju katter och inga barn MEN jag har vänner som har barn och vet du vad? jag tycker det är bra att kunna erkänna att ibland så känns allt fan inte prima ballerina. Tycker mammor idag förväntas bära upp precis allt som en gudagåva.

jag vill absolut inte att du ska känna så som du skriver men det är nog, även om det kanske inte hjälper mot just bristningarna, väldig bra att du i alla fall kan uttrycka dig.
Tänker på alla stackars människor som inte bara kan erkänna att de kanske inte är nöjda med någonting efter graviditeten men som inte kan erkänna det för att då måste de försvara sig och hur det är som mamma.
Kommer ihåg en kompis till mig som har barn och sa att hon inte gillade sina bröst efter att ha ammat i ett år och hur hennes kompisar (som också har barn) blev helt iskalla och sa saker i stil med "Well, det viktigaste är väl att ens barn fick i sig viktig näring. Men du verkar bry dig mer om dina bröst"

GUD VILKEN LÅNG KOMMENTAR DET HÄR BLEV.
Men men... skit och piss att du fick bristningar, jag har visserligen inget sett men enligt mig är du en total milf.
Själv så har jag feta vader såååå... stay strog girl

2013-12-30 @ 20:05:44
Postat av: ellia

... glömde skriva, det var ellia som gjorde den bibellånga kommentaren

2013-12-30 @ 20:06:16
URL: http://www.itsmellslikeemo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0