8 december - juuulen är häär

2013-12-08 @ 22:02:32
1. I'm drunk, I suppose






I veckan härjade stormen Sven fram genom Sverige, börjar bli lite trött på dedär jäkla stormarna (det är väl tecken på jordens undergång som farmor tror) men han förde ju med sig snön åtminstone så lite cred ska väl gubbfan ha. Och jag har pyntat och plockat så det står härliga till! Mannen ägnade dessutom hela onsdagen åt att tejpa + spraya alla fönster i lägenheten med snöspray, nu är julkänslan så komplett som den kan bli förutom granen då. Och hoppa inte i taket över snösprayen på fönsterrutorna - det ÄR inte lika svårt att få bort nu som det tydligen var förr om åren, det försvinner typ direkt bara om katten råkar komma emot rutan liksom så det ska nog inte bli några problem sen när vi tröttnat på att inte se ett skit ut sen i januari.

Och lagom tills jag hade tänkt bli bättre på bloggandet så dog min datorsladd. Skrev ju om det redan i somras om att den nästan var av, så den har glappat nu i flera månader och jag har tejpat den för att det är så förbannat dyrt att köpa en ny och det är så tråkiga pengar att lägga på en liten sladd. Men i veckan så kortslöt den och sen började den plötsligt ryka och lukta bränt, så den har definitivt gjort sitt. Så nu kan jag inte använda min dator pga det. Får bli mobilbloggande tills jag skaffat en ny, lär väl dröja tills tidigast efter nyår åtminstone....

Annars då? Bra med er? Jag har precis nattat avkomman nu så tänkte smyga ur sängen nu och hoppas på att hon sover vidare, vill så gärna sitta uppe ikväll och ha lite vuxentid men eftersom man är nybörjar-päron är jag osäker på om man kan lära så små barn att sova själva innan man själv går och lägger sig? Går säkert. Tror Joline är bortskämd med att jag går och lägger mig samtidigt. Går jag nu hinner jag se andra halvan av Johan Falk iallafall, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0