10 mars - Zhantos din jävla olycka

2013-03-10 @ 20:23:34
1. I'm drunk, I suppose
 
Fattar ju inte hur katterna gör ibland när de skadar sig...
 
Mannen upptäckte igår att Zhantos hade som ett "hål" i trampdynan på ena tån - fan vad skumt, tänkte jag och undersökte det lite mer noga. Upptäckte att det var ett sår, fast troligtvis ett gammalt, med lite jord och skit i. Det är ju torrt och sådär, inget som luktar eller är rött eller nåt annat som tyder på infektion, så jag har bara spolat rent det idag och tänkte åka till Apoteket imorn efter jobbet för att köpa klorhexidin och badda på, + gasbinda och nån veterinärtejp att ha över när han går ut så att det får läka ordentligt ifred. Dock verkar det ju ha skött sig av sig själv mest, och han verkar ju inte haft ont av det heller eftersom han är precis som vanligt och vi inte har märkt nåt heller.
 
Och bara för det... Gick ut och ropade in katterna nyss, och när Zhantos kom in lyfte jag upp honom för att kolla tassen och den såg okej ut. Däremot upptäckte jag att han skadat båda trampdynorna på frambenen, eller den ensamma trampdynan som sitter några centimeter upp på benet som de egentligen inte har nån nytta av. Hur fan skadar man sig där?! På båda dessutom! Och det blödde lite från båda dynorna med, så det var ju precis nygjort. Så sköljde rent osv men såg att det är bara är själva toppen som är skadad på trampdynorna, verkar inte djupt och tror det läker av sig själv om man bara binder om det när han går ut så det inte kommer in massa skit. Ser ut lite som ett skrubbsår. Fungerar väl troligen likadant med blödningar där som när en annan råkat skära sig i fingret, blodet forsar ju där haha! Men ska ringa veterinären imorgon för säkerhetsskull och fråga om råd hur man ska ta hand om det. Tur som sagt att det är de trampdynorna som han inte använder när han går, det lär ju läka snabbare om katten inte är där och belastar det menar jag! Det är en gåta bara hur han fått det, men det är ju lite livin' on the edge-feeling när man har en utekatt och sånt man aldrig får reda på, det bara händer ändå.

Dags att försäkra de små herrarna nu känner jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0