3 mars - dagen då inget efter det skulle bli sig likt

2013-03-03 @ 19:47:00
2. Gravid
Haha detta kan nog vara det svåraste blogginlägget jag någonsin skrivit. Hur börjar man?
 
 
Anledningen till att jag väljer att berätta om detta är för att jag inte vill (och snart inte kan, hehe) hålla det "hemligt" längre. Det är ute på jobbet och våra närmsta vet. Även en del andra i våra liv har börjat få ta del i detta, och jag känner att det inte är så mycket att hålla på längre. Vad är det ens att hålla på liksom? Är ju helt sjukt glad, stolt och förväntansfull, men lite nervös och rädd på samma gång.
 
 
 
Låt mig presentera Bebbson - ser ni att h*n vinkar? Den 2 september 2013 beräknas jag alltså klämma ut denna soffgrupp ni ser på bild. Just nu endast 6 cm typ - mitt och Christophers lilla underverk. (Och ja, det är alltså EN så ingen dör typ och tror jag ska ha tre. Då hade jag dött själv kan jag lova).
Helt oplanerat och med lite dålig tajming med tanke på jobb osv, men om sanningen ska fram så blir ju livet sällan som man tänkt sig. Ibland får man planera om. Så nu letas det lägenhet för fullt inför Bebbson's ankomst. Kan ju inte bo kvar i ettan för evigt.
 
Och eftersom man är så pass "UNG" (ja herregud vad det känns som att man kommer få höra det där ordet framöver....) som man ändå är så förstår jag ju att folk kommer ha delade åsikter kring detta osv, men det är liksom lugnt. Kalmar är ju ändå Kalmar, förväntar man sig nåt annat av folket i den här stan är man nog lite rökt. Jag och Christopher samt våra familjer är ialla fall jätteglada och ser fram emot detta! Det känns (ialla fall för mig) som att livet fick en helt ny mening på något sätt. Det är en helt otrolig känsla och det är så ofantligt stort att greppa att jag knappt ens fattar det själv.
 
Så ja, nu vet ni. Kommer hålla er uppdaterade kring detta under resans gång.
Har ni några frågor så skjut på, så ska jag försöka svara på dem! Och även ni som är helt negativa osv får gärna spotta ur er detta här, så ska jag sänka er offentligt i ett inlägg där jag släpper lös mina gravidhormoner. Och tro mig... en gravid kvinnas vrede är något av det sista ni vill uppleva ;) *piskljud* Lär ju få ta del av era åsikter förr eller senare då Kalmar fortfarande är skvallerbyttornas Mecka, hiho.
 
PUSS PÅ ER!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis till er! :D Jäklar va roligt!

2013-03-03 @ 20:09:34
URL: http://rocktothebeat.devote.se
Postat av: Nyfiken tjej.

Hoppas på svar på din blogg. :)

Har abort aldrig funnits i din tanke, och hur kommer de sig att du inte ville göra det? :)
Stort lycka till. Skriv emellanåt!

2013-03-03 @ 20:32:48
Postat av: Frida L

Du är den tuffaste tjejen jag vet. <3

Svar: Love ya! :* <3
Amanda

2013-03-03 @ 21:29:31
Postat av: maria carlsson, från fu och LP08 :)

Men herreguuud!! :o!
Grattis!!
så spännande x3 hoppas allt går bra! <3
kram på dig!

Svar: Tack så mycket! :D
Amanda

2013-03-03 @ 22:26:54
Postat av: Veronica

Grattis igen, fina du! :'D Du kommer bli en fantastisk mamma, inga tvivel om saken! Stort lycka till!! <3 Kraaaam!

Svar: Tack min kära norrlänning! :D <3 Ja vi får hoppas det, jag ska iaf vara en såndär sträng mamma som inte ger mina barn godis förrän de är jättegamla, HAHA!
Amanda

2013-03-03 @ 23:37:40
URL: http://outofview.blogg.se
Postat av: ellia

Kan jag få kräva address så man kan få gå loss på shocks barnavdelning till bebisen? herregud vilken underbar nyhet!!! grattis tjejen.
Du kommer att bli en underbar mami <3333333
GRATTIS GRATTISS

*ge mig adressen* (hotfull maffia röst)

Svar: HAHAHA, åh du är så jävla skön! :'DJag finns bokförd på Orvar Odds gränd 10, 39363 Kalmar ;) IIH SPÄNNANDE!
Amanda

2013-03-04 @ 02:20:30
URL: http://www.itsmellslikeemo.blogg.se
Postat av: sofie Tuväng

Grattis!!! De brukar säga att de som väntar till det perfekta tillfället kommer aldrig få barn för det finns inget perfekt tillfälle! Lycka till :D

Svar: Det var lite så jag tänkte faktiskt, haha! Tack! :D
Amanda

2013-03-04 @ 06:30:42
Postat av: -

Åh, mysigt!! Grattis!! :D

Svar: Tack!
Amanda

2013-03-04 @ 19:10:38
Postat av: Julia

Grattis! Du kommer väll uppdatera oss om och efter graviditeten? :)

Svar: Tacktack! Ja så mycket jag hinner ialla fall, haha!
Amanda

2013-03-05 @ 13:43:29
Postat av: Anny Eek

Shit vad coolt! Wish you the best och hela paketet! :)

Svar: Tack snälla! :D
Amanda

2013-03-07 @ 13:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0