3 mars - morr

2013-03-03 @ 10:19:47
1. I'm drunk, I suppose
Låt oss aldrig glömma min oerhört kämpiga kväll igår.
 
Hade varit en sväng i Kalmar med Madde då jag mådde bättre från min sjukdom, kände mig dock döslut när det var dags att dra hemåt framåt 18:30 då tåget skulle gå. Kändes riktigt skönt att komma hem, laga lite mat och äta framför mellon med lite lösgodis osv.
 
Väl på stationen så upptäcker jag att det är lördag, och just denna lördag går inte tåget vid 18:34. Får alltså vänta en hel timme till, tills det ska gå en buss. Redan där irriterad - då jag förkyld, trött och eländig inser att jag kommer missa melodifestivalen.
 
Kliver på bussen 19:25. Inser väl DÄR att bytet kommer vara i Mönsterås, vilket jag knappt kommer hinna med då min buss var sen. Vill inte  fastna nånstans ute på vischan en lördagkväll, så kollar skitsnabbt upp när bussen går från Ålem E22. Ser att den ska gå precis då, kastar mig av och fram till nästa buss.... Inte ens den bussen. Den andra har redan gått. Sitter nu alltså strandad ute i Ålem, det som jag absolut INTE VILLE. Nästa buss går inte förrän om YTTERLIGARE EN TIMME, det regnar, jag är förkyld, trött och fullkomligt vansinnig på allt.
 
Sätter mig och gråter ynkligt i busskuren. Sen ringer jag efter taxi från Mönsterås som kommer på en kvart och kör hem mig. Kände i den stunden att jag skiter i vad det kostar för jag ville verkligen bara hem. Berättar om min skitkväll för chauffören som var jättetrevlig och tyckte synd om mig tror jag. Sen när jag ska betala, så ska hon ha 100 kr. Drar upp mitt kort - jamen då tar hon ju såklart bara kontanter... Bryter nästan ihop och ursäktar mig, har endast 50 kr och massa mynt, och säger att då får vi åka upp till bankomaten som ligger bara en liten bit ifrån där jag bor. Hon skrattar och säger att det går bra med 50 kr. Tömmer plånboken och slutsumman hamnar på 79 kr.
 
Tackar så hjärtligt och kliver innanför dörren 20:45. Äter. Somnar direkt. Vaknar av att jag inte kan andas - borstar tänderna, klär av mig och nässprayar och somnar om 00:10. Rekommenderar Hasses Taxi i Mönsterås.
 
 
Hur var er lördagkväll då?! :))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0