5 mars - cravings

2013-03-05 @ 19:56:58
1. I'm drunk, I suppose
 
Satt igår på jobbet och blev så satans sugen på smörgåstårta. Insåg att det förmodligen var för sent att ringa och beställa en, och jag hade varken tid eller lust att köpa en svettig tårta ute på Maxi som legat i en kyldisk hela dagen. Inte för jag att jag på nåt sätt föraktar färdiglagat, men jag har blivit mer försiktig med mat nu sen jag blev preggo. Livrädd för matbakterier som listeria och toxoplasmos, HAHA. Så därför kastade jag mig till affären efter att jag slutat jobbet, och sen direkt hem för att göra mig en egen.
 
Blev faktiskt förvånad över hur enkelt det ändå var. Visst tog det sin lilla tid - stod i säkert två timmar och pysslade, men resultatet var ju över all förväntan. Vill ju inte låta kaxig, men helvete så god den var. Den fick dessutom betyget "den var faktiskt jättegod, älskling" utav mannen - lägg märke till FAKTISKT. Då är det ett bra betyg!
 
Sen att jag gjorde den helt enormt stor i stundens hetta när jag började bli hungrig på allvar kanske var halvsmart. Kom ju på att det är sjukt mättande och att den faktiskt inte håller sig särskilt länge pga räkorna och sådär. Räckte till middag för två personer igår, matlåda och även middag idag. Och så är det en bit till. Har dock tröttnat nu så lämnar nog resten till mannen imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0