12 maj - lite funderingar

2013-05-12 @ 16:11:21
2. Gravid
Vet icke om det är inbillning, men det KAN vara som så att mina fotleder börjat svullna nu. Knappt märkbart i och för sig. Hade knappast märkt nåt själv om det inte vore för fotlänken jag alltid har på mig som jag fick av mannen, tycker den spänner åt mycket mer än tidigare ibland så jag vet inte... Längtar ju inte precis tills man blir sådär svullen! Nåt jag däremot börjat längta till nu är lilla plutten. Hen bökar runt så otroligt mycket nu och gör sig påmind varje dag. Alla som inte varit gravida förstår ju att det är en speciell grej att känna sitt barn i magen och att man utvecklar ett band till den lille plutten tidigt - man FÖRSTÅR det men att uppleva det är en helt annan grej. Lovar.

Det känns så skönt på ett sätt att vi är så "unga" - som en vän sa så är det ju bara positivt pga man orkar mer, och när man sen börjar närma sig uppåt åren så är alla ungarna utflugna för länge sen och då kan man passa på att resa tillsammans med sin partner! Tycker det är ett fantastiskt tankesätt. Det känns så berikande att vi valt att göra detta, även om det kanske inte är så vanligt numera att man väljer att skaffa barn i denna åldern som jag och C befinner oss i så kan man ju tänka tillbaka en generation bakåt. Hur gamla var era föräldrar när de valde att skaffa barn?
 
Nuförtiden så ser samhället annorlunda ut och allt fler väljer att fokusera på sig själva, karriär och att "uppleva" så mycket som möjligt innan man väljer att slå sig till ro. Som att folk är rädda för att fastna i nåt de aldrig kommer ur, att familjelivet skulle vara något som låser dem för resten av livet. Det är konstigt hur tiderna förändras sådär! Men det är klart - alla är ju olika och man bör ju göra det man själv vill av sitt liv anser jag. Jag går ju inte runt och hate'ar på alla i min ålder som INTE har barn än, haha så därför tycker jag det är så konstigt när folk gör det mot de som väljer att bilda familj tidigt i livet. Ingen är väl konstigare än någon annan eller?

Oj, vad långt det blev! Och nu under tiden blev min mage stenhård bara på höger sida, = bebis har lagt sig tillrätta där på nåt jävla vänster och det var inte så skönt ska jag tala om haha! Spänneeeer. Den brukar ligga mest på höger sida faktiskt, haha det är ju rätt mycket plats kvar där inne fortfarande så jag får väl stå ut någon månad till tills den inte kan göra kullebyttor mer och börjar fixera sig.

Laga mat nu! Kram på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0