16 maj - 3 snabba tips till andra gravida kvinnor

2013-05-16 @ 23:43:41
2. Gravid
1) Lär dig tidigt att blanda in mycket vätska + katrinplommon, övermogna päron av sorten Conference, tretton kiwi om dagen, fibrer och typ curry i din kost. Anledningen till detta stavas graviditetsförstoppning, och är något ytterst oangenämt som jag tror vi alla helst vill undvika. Gravid eller ej, liksom. Förstå känslan av att ej kunna göra nummer två, NÄ JUSTE så ät dina katrinplommon även om du tycker de smakar gammalt! (till slut älskar man dem - det kommer dock ej din partner som du sover med göra pga gaserna som uppstår är inte av denna värld)
 
2) Är du osäker på nåt rörande graviditeten - ring 1177 eller din barnmorska. Gör för fan inte som jag, dvs googla dina symptom som alla leder till något forum typ Familjeliv.se där du läser en 4 år gammal tråd där alla turas om att berätta det ena värre än det andra. Därför är det bättre att fråga nån som kan så slipper du ligga och brottas sömnlös om nätterna med tankar som "är det farligt för mitt barn att jag åt en bit rå korv som inte varit fryst?" eller "stryps cirkulationen till mina egna organ om jag råkar somna på ryggen och barnet ligger och trycker på dem?"

3) Har ju redan haft uppe detta, men fan SKIT I MAMMAKLÄDERNA för det har jag gjort. Det enda jag kan rekommendera är att investera i ett (eller ja, flera..) par schyssta preggo-byxor som inte sitter för tajt vid magen för då är det obehagligt. Resten går faktiskt att köpa i större storlekar och det är alltså vad jag kör på nu. Hade gärna investerat i mammakläder om det fanns nåt snyggt, men tydligen är det ju ödets ironi att allt som är snyggt = snordyrt, och det känns liksom inte så värt när det bara ska användas ett tag.
 


Från mig till er. Varsågoda. Nu kan ni bli gravida utan att känna sinnesförvirrning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0