21 maj - liten uppdatering på mina cravings

2013-05-21 @ 20:36:39
1. I'm drunk, I suppose
Senast vi listade mina preggo-cravings så var det kött, glass fisk och varm o'boy. Well... Vi kan väl säga som såhär att det har ändrats en hel del.
 
Kött och fisk är jag i princip aldrig sugen på längre - åtminstone inte fisk. Även att jag tycker det är godare än det någonsin varit just nu under graviditeten så har det ändå släppt. (blev döremot helt sjukt sugen på matjessill idag så det har jag ätit!) Kött kan jag fortfarande bli sugen på, men inte sådär hejdlöst som tidigare. GLASS DÄREMOT, herregud min skapare! Detta har ju snarare bara stegrats. Och jag som alltid varit ett chokladmonster känner mig nästan aldrig lite sugen på choklad längre utan nu är det bara glass. Chokladglass, då. Och helst Ben & Jerry's. Chocolate Fudge Brownie... *dregel*  Därför är det ju tur egentligen att den är så förbannat dyr för då kan man hålla sig lättare från att köpa, både ur det ekonomiska och hälsosamma perspektivet.
 
Varm o'boy har jag faktiskt slutat dricka helt pga min mage nu, skittråkigt eftersom att det är något av det godaste jag vet... Men det står liksom mellan det eller att inte kunna göra the number two, och jag tror faktiskt att jag föredrar en fungerande mage alla veckans dagar istället haha! Nej fy det är besvärligt att vara preggo när det kommer till mat.
 
Nåt jag verkligen börjat sakna nu är jobbets laxsmörgåsar med pepparrot. Har ALDRIG gillat kallrökt lax förrän jag smakade deras smörgåsar, och första gången var den sådär, andra gången tänkte jag att jag kunde testa igen och efter det var jag fast. Därför suger det nu att man ska undvika kallrökt fisk under tiden som man är gravid.  Ska be mina anhöriga att åka förbi jobbet innan de hälsar på mig på BB sen och köpa med sig en macka, haha!
 
 

Förstå hur jobbigt det är att bara se den här bilden... Buhuhuuu
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0