25 maj - förlovningspresent från mamma

2013-05-25 @ 15:31:00
1. I'm drunk, I suppose
 
 
Igår fick vi blombud! Jag själv stod i telefon när det knackade på dörren så det var C som fick öppna, och kom sen in i köket med en skitstor ampelblomma. Kollade på kortet och så var det från lilla mamma! Nu har vi dock ett problem - vart sjutton ska vi hänga den?! Finns inga möjligheter att hänga den nånstans på balkongen i nuläget, vi har ingen tvättgrej som sticker ut från huset och vi kan inte borra upp nåt själva eftersom det är i betong. Det är tre meter upp till grannens balkong så det är också uteslutet.
 
Men mamma kom med en smart idé om att vi kan köpa en hög och smal kruka av något slag och sätta den i så grenarna kan hänga ner, och jag har faktiskt sett jättebilliga krukor i zink på Bauhaus så jag ska ta en sväng förbi där någon dag och se om jag hittar nån bra som passar. Så länge får den pryda balkongbordet! Nu blev jag riktigt sugen på att få ut mina petunior i balkonglådorna, men de är inte ens i närheten av att kunna sättas ut från sina små plastlådor i köksfönstret så får väl snällt vänta ett tag till...
(alternativt köpa färdiga plantor och plantera så länge och sen köpa fler krukor att plantera mina egna små skott i sen när de är tillräckligt stora)
 
Men blev jätteglad över att hon köpte en blomma som varar länge, snittblommor är ju jättevackert och sådär men de håller ju knappt en vecka. Denna kan jag titta på hela sommaren och glädjas åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0