25 maj - kommit in i bebistänket

2013-05-25 @ 18:04:00
2. Gravid
Det som är så bra med att ha släkt med yngre barn är att det är så lätt att ärva grejer. Hittills har vi inte köpt något alls själva, men det beror väl förmodligen på att det känts så tidigt. Nu däremot har jag börjat känna ett behov av att vilja "bona" och förbereda mig, även att vi i nuläget faktiskt har två kassar med bebiskläder i blandade storlekar som vi fått ärva från mannens bror med familj, vi har även fått en säng och andra småsaker som står kvar hos dem för vi inte har plats själva ännu. Kände jättestarkt idag för att åka in till stan och kika på bebiskläder och köpa något nytt till lille plutten, det är ju roligt att ha nåt man köpt själv också menar jag! Tror jag tar det imorgon.
 
För övrigt har jag idag fått svårt att andas och då har jag inte ens gjort nåt, men det är väl det ökade trycket mot lungorna som börjar märkas. Känner ju nu hur bebisen hamnar högre upp när jag sitter framåtlutad vid datorn till exempel. Känner till och med nu när jag suttit rakt upp och vilat att det känns trögt att andas, haha sjukt det där men jag jagar inte upp mig. Fattar ju vad det beror på liksom. Och så länge jag kan andas utan att det känns obehagligt eller börjar kännas konstigt måste det ju vara lugnt? Fattar inte att jag är i v 25+4 idag, hur snabbt går inte tiden?! Tänk om bebisen vill komma ut redan i v 38, då är det bara 13 veckor kvar och det är ju ingenting om man tänker tillbaka på hur lång tid jag varit gravid hittills... Så spännande! Nu ska jag röra på fläsket och ställa mig och göra currykyckling (JAA, jag gör det jätteofta men det är så förbannat gott ju).
 

Kul att jag alltid har samma kläder på mig när jag tar dehär bilderna... Trams-mannen i bakgrunden påminner om ett litet barn som ska vara med överallt så fort en kamera åker fram, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0