10 september - BVC och barnvagnspremiär helt själv

2013-09-10 @ 14:39:06
1. I'm drunk, I suppose
Idag hade vi tid hos BVC på morgonen för vägning och mätning! Eftersom mannen inte är hemma på dagarna nu fick jag gå dit själv, vilket betydde att det var första gången jag gick ut själv med Joline i vagnen. Det var kul som fan! Och så har det varit lite mulet ute idag, = mitt favoritväder! Så skinnjackan åkte på, och det var en perfekt första barnvagnspromenad all alone!
 
 
 
På BVC gick det bra, hon har gått upp fint i vikt och växt en centimeter så nu är hönsmorsan lugn för då vet vi att mjölkverkstaden fungerar som den ska! Hörde mig för angående detta med att hon börjat få magknip också, och tydligen får i princip alla bebisar det mer eller mindre har jag förstått eftersom deras tarmar och sådär håller på att anpassa sig. Fick tipset att testa med magdroppar som ska hjälpa bebisen att få ut gaserna lättare, så på vägen hem svängde vi förbi Apoteket och affären och fixade det. Vet inte om det fungerade eller om hon bara har en bra dag hittills, vi testade dem när vi kom hem och än har hon inte blivit ledsen. Vi håller tummarna!
 
Nu ska vi faktiskt bege oss ut igen - vi ska möta mannen nere på stan och handla lite mer för jag orkade inte dra allt i vagnen första gången. Oerhört smidigt med barnvagn när man ska handla nu! Och nyttigt för mig att komma ut och röra på mig, man känner verkligen hur utpumpad man är i musklerna - inte bara DE musklerna, utan benen, magen, ryggen... Känns som att man tappat allt! Så det är väl lika bra att komma igång och röra på sig så snart som möjligt även att man känner sig som en säck potatis med träningsvärk efter den korta promenaden ner till centrum haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0