25 april - önskar att jag hade blivit rockstjärna

2014-04-25 @ 23:29:40
1. I'm drunk, I suppose
Min mammaledighet börjar närma sig sitt slut. Tråkigt på ett sätt, men samtidigt otroligt roligt att få komma igång med livet på allvar nu! Jag har redan sommarjobb på mitt älskade fik, men redan nu så känner jag en liiiiten sten av oroligheter i magen inför hur det ska bli till hösten.

Något jag kännet starkt obehag inför är att gå tillbaka till Arbetsförmedlingen, de ska jag undvika i den allra största mån jag kan och verkligen lägga krut på att skaffa jobb själv. De hjälper en ändå inte på det sättet man behöver, man blir bara satt på värdelösa tidsfördriv och jag vägrar att avverka en tredje gång på Folkuniversitetet och känna att man bara trampar runt i samma spår. Jag har haft funderingar på om jag skulle söka in till sjuksköterskeprogrammet till nästa vår, jag har börjat känna att barnmorska är något jag verkligen skulle vilja jobba med - MEN det tar ju några år innan man är färdigutbildad till det. Närmre fem år, faktiskt. Och när jag kollade närmre på behörigheter så insåg jag också att jag saknar flera ämnen som jag i så fall måste plugga FÖRST innan jag ens kan söka in till sjuksköterskeprogrammet, och därmed så svor jag högt och gav upp den drömmen så länge. Jag har alldeles för lite tålamod för att uppfylla det just nu.

Så jag vet inte vad det blir av mig, men det blir nog folk av såna som jag också får vi väl hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0