19 augusti - mitt allt

2014-08-19 @ 22:37:14
1. I'm drunk, I suppose
 
Lilla Joline. Så stor tjej hon har blivit. Jag kan inte fatta att jag för ett år sen var gravid, det känns som att jag har växt så mycket som människa på otroligt kort tid. Och jag kan knappt förstå hur snabbt den där lilla människan har växt heller... Ett helt år. Det känns som att det nyss var jul, och då var hon 4 månader. Så liten, och då tyckte jag att hon var jättestor! Och när man gick runt och funderade över vad hon kommer göra när hon är si och så gammal, t.ex funderade jag jättemycket på hur det skulle kännas när hon var ett halvår. "I februari kommer hon vara 6 månader, tänk vad stor hon kommer kännas då!"
 
Och så sitter man här nu, 12 månader senare. Hon går utan stöd, busar medvetet, tar sig upp och ner från sängen helt själv och utan hjälp, hon har 4 små tänder varav de två i underkäken är sneda (precis som mammas, haha), kan säga mamma, pappa, titta, kisse och tack, och börjar på dagis i början av september. Snuttans första födelsedag infaller om 9 dagar och det känns så jäkla stort. Eller ja, det ÄR stort. Nästa helg blir det barnkalas, och då ska jag vara klar med hennes rum är tanken. Har stora planer för tösens rum ska ni veta, det ska bli så fiiiiint sååååå!! Längtar tills det är klart så jag kan visa henne och sen lägga upp bilder här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0