2 augusti - lilla inventeraren

2014-08-02 @ 23:46:58
1. I'm drunk, I suppose
Packade med mig det lilla barnet idag och åkte till Kalmar för att besöka farmor! Joline har roat sig med att inventera aaaalla lådor i hela farmors kök, herregud vad hon drar ut grejer. Men det är så kul att se på henne när hon håller på, hon sitter på golvet och plockar med bunkar och klädnypor, just nu älskar hon att ge och ta - hon sträcker fram något till en, t.ex en klädnypa, och så säger hon "tatt" (tack) när man tar den för det har hon fattat att man ska tydligen HAHA. Så söt. Och allt är bara "titta, titta!". Älskar att hennes språk har utvecklats så mycket, hon babblar verkligen på för fullt men det är ju inte många ord hon kan än. Men man märker att hon mer och mer börjar sätta orden i sitt rätta sammanhang, innan sa hon bara orden utan att förstå vad de innebar men nu börjar det bli rätt. Som tack och titta, haha! Resten som hon säger är ju nästan bara skitsnack, men det är så roligt ändå att lyssna på, man undrar ju verkligen vad som rör sig i huvudet och vad hon TROR att hon säger haha. Älsklingen!
 
 
Sen övertalade jag farmor idag om att vi skulle göra marängswiss så det gjorde vi och åt massor av, sen blev både jag och Joline så trötta att vi somnade i soffan och sov i nästan två timmar. Otroligt skönt! Sen åkte vi hem, gjorde välling och stoppade barnet i säng - och resten av kvällen har jag spenderat i soffan framför Paradise Hotel DK. Askul HAHA. Ska dock gå och sova nu, imorgon ska det bli svinvarmt igen och jag har lite ångest för jag behöver verkligen städa och ser inte fram emot att stå här och dammsuga i 30 gradersvärmen... MENMEN. Lika bra att ladda med bra nattsömn. Behöver obviously det eftersom jag börjat sova massor på dagarna igen haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0