20 augusti - ibland får man ta en omväg på Yellow Brick Road

2014-08-20 @ 21:50:40
1. I'm drunk, I suppose
Det har kört ihop sig lite på nya jobbet, tyvärr. Kort sagt så har det inte fungerat de dagarna jag har Joline, eftersom hon är under ett år så får hon ju inte börja på dagis ännu, vilket innebär att jag måste ha tag i någon annan som kan passa henne under tiden som jag är på jobbet. Och det handlar om ca tre dagar i veckan nu innan hon börjar på dagis (hon har fått dagisplats fr.o.m 2 september). Tyvärr blev det krångligare än jag räknat med då alla mina närstående såklart också jobbar, och detta har lett till att jag har fått vara borta mycket från jobbet nu särskilt denna veckan, men även förra med. Känns så tråkigt och motigt när det blir såhär, och när jag dessutom vet att det kommer fortsätta såhär tills Joline's inskolning på dagis är över i mitten av september ungefär. Det innebär att jag skulle behöva vara borta en del del fram tills dess, = inte bra.
 
Snackade dock med min chef idag, och TACK GUD, det gick att lösa. Vi bestämde helt enkelt att jag hoppar in i nästa utbildningsgrupp istället som startar i början av september, men att jag hoppar in i slutet istället. Så att jag hoppar in där jag helt enkelt är nu rent kunskapsmässigt, vilket kommer klicka perfekt med att Joline's inskolning är över. Så. Jävla. Tacksam. Detta innebär alltså att jag kommer vara hemma nu någon vecka fram tills dess att den nya utbildningen börjar. Skönt som fan på det sättet att jag slipper oroa mig över både hur det ska gå på nya jobbet och vart jag ska göra av mitt barn under tiden, nu kan jag ta henne först och ge henne tiden hon behöver innan hon börjar på förskolan. När hon väl har sitt där kan jag koncentrera mig på jobbet och allt blir frid och fröjd! Fantastiskt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0